Avatar billede www.faktaomvold.org Nybegynder
14. april 2002 - 01:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

tv-out kun i sort hvid

Mit tv-out kan kun virke i sort hvid. Jeg har geforce 2 pro 64mb ram og et svhs kabel og et composite kabel men begge viser sort hvid. Og det er ikke noget med indstillingerne på min computer. Nogen der ved noget så skriv venligst.
Avatar billede backside Nybegynder
14. april 2002 - 01:27 #1
Hvorfor er du sikker på at det ikke er instillingerne på din pc?
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
14. april 2002 - 01:28 #2
Jeg havde samme problem for få uger siden. Jeg løste det ved at sætte stikkene på en anden måde....Kan ikke huske hvilke kabler der hedder hvad men prøver at forklare:

Fra din tv out port sætter dú den ledning med det runde stik på. Fra enden af den ledning du lige har sat i sætter du et andet stik som har en lille "tap" på (stikket ligner et fra en høretelefon) og det stik går så hen i dit tv...Så skulle det gerne virke  :)

-Jonas
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. april 2002 - 01:29 #3
du skal køre PAL b eller Pal G
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. april 2002 - 01:29 #4
måske er dit output sat til ntsc og ikke pal som det for det meste skal være i dk .. det kan give den effekt .. kig under output indstillinger for dit kort.
Avatar billede backside Nybegynder
14. april 2002 - 01:30 #5
Eller PAL D
Avatar billede backside Nybegynder
14. april 2002 - 01:31 #6
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
14. april 2002 - 01:33 #7
Når du har sat alle kabler til som beskrevet ovenfor så prøv at gør følgende hvis det er muligt: (tv´et skal være tændt imens)

Højreklik på skrivebordet og vælg egenskaber > Instillinger > Avanceret > Valg af enhed (bemærk det kan være dine instillinger er på engelsk, tryk herefter find skærme...Så finder den selv PAL B, G osv :)

-Jonas
Avatar billede geysir Nybegynder
14. april 2002 - 01:35 #8
har ditt fjernsyn Svhs kontakt eller bruger du scartovergang hvis du bruger scartovergang da får du problemer med macromedia specielt når du spiller dvd film
Avatar billede www.faktaomvold.org Nybegynder
14. april 2002 - 01:37 #9
Jeg vil først og fremmest lige sige mange tak for de mange svar jeg har fået ret hurtigt. Men jeg har desværre prøvet med pal b, g, og alle de andre lorte pal ting man kan vælge. Det du skriver freelancer har jeg også prøvet så hvidt jeg kan se på din beskrivelse af det hele. Men der er et par ting jeg er lidt usikker på:
Mit tv er måske for gammel men virker med min ps2 som har et composite kabel (chinc). Lidt underligt.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
14. april 2002 - 01:41 #10
Mit tv er ca. 10 år gammelt og har ikke svhs og alle sagde at man ikke kunne få det til at virke uden...Det virker nu perfekt alligevel :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. april 2002 - 01:46 #11
takker =)
Avatar billede geysir Nybegynder
14. april 2002 - 01:52 #12
ps1 og ps2 nitento sega og alle spillemaskiner har ikke macromedia jeg prøvde at spille dvd film fra min pc til tv :-( køp heller en dvdavspiller