Avatar billede qivaaqi Nybegynder
13. april 2002 - 22:19 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Windows Me bliver ved med at arbejde.

Jeg har opdateret min Win98se til Win Me. I Win 98 "arbejder" pc'en ikke, når jeg ikke laver noget.

I Win Me  sker det som om at pc'en (i hardisken)pludseligt får travlt midt under ingenting. D.v.s. hvor alle programmer er slukket m.m..

Hvad er det, der får Win Me til at arbejde?

Det kan nogen vel svare for 60 point..

Avatar billede phrozia Juniormester
13. april 2002 - 22:21 #1
Det er ikke scandisk eller deframentering som starter?
Avatar billede tblaster Nybegynder
13. april 2002 - 22:21 #2
Jeg har arbejdet en del med computer og det har en del at gøre med at win me er et skod os! :-)
Avatar billede peet-49 Novice
13. april 2002 - 22:22 #3
Gå i systemvedligeholdelse, og fjern automatisk scandisk og defrag.
Avatar billede tblaster Nybegynder
13. april 2002 - 22:23 #4
Det jeg ville gøre hvis jeg var dig var at inst. en ramfreer så du hele tiden har så meget ram fri som mulig! Derudover skal du ta' at scanne dit system igennem for virus ... det kan jo være der ligger en lille en på din pc! Det sidste du kan check er hvilke processer der køre når den bare står og køre uden at du har nogle programmer kørende. Så kan du jo finde frem til tyven!
Avatar billede qivaaqi Nybegynder
13. april 2002 - 22:23 #5
Hvor finder jeg denne systemvedligeholdelse?
Avatar billede qivaaqi Nybegynder
13. april 2002 - 22:25 #6
Hvordan finder jeg processer der køre?
Avatar billede phrozia Juniormester
13. april 2002 - 22:26 #7
peet49> Det har jeg også prøvet på en ME comp, det hjalp ikke... Jeg tænkte om det var der der Schedule task's som havde nogle processer?
Men det er måske den du mener med systemvedligeholdelse?
Avatar billede peet-49 Novice
13. april 2002 - 22:26 #8
kontrolpanel eller systemværktøjer.
Avatar billede qivaaqi Nybegynder
13. april 2002 - 22:30 #9
Jeg har Rambooster. Jeg kan stadig ikke finde systemvedligeholdelse (den er ikke under kontrolpanel eller systemværktøjer.

Virus.. Jeg har antivirus porgram.

Me er et skod, var der en der skriver. Det er nok bare fordi du ikke selv (ligesom mig)kan finde ud af det.
Avatar billede qivaaqi Nybegynder
13. april 2002 - 22:32 #10
Det er heller ikke scandisk eller deframentering der starter. Ellers vil jeg da kunne se det, ved at taste Ctrl-Alt-Delete
Avatar billede phrozia Juniormester
13. april 2002 - 22:34 #11
ehh.. nej, ME er skod... Det er fyldt med en masse fejl...!

Kan anbefale w2k eller XP
Avatar billede peet-49 Novice
13. april 2002 - 22:35 #12
Har du tjekket din indstilling på antivirusprogrammet, så det ikke er det, der kører i baggrunden.
Avatar billede qivaaqi Nybegynder
13. april 2002 - 22:39 #13
Ctrl-Alt-Delete viser en liste om vilken programmer der kører, er det ikke sandt.

60 point flyver stadivæk *S*
Avatar billede qivaaqi Nybegynder
13. april 2002 - 22:42 #14
Nej, det er ikke antivirusprogrammet der kører. Det kan man se på ....(Láng historie).....

Ja phrozia, det er klart det dyrer og nyere er bedrer!
Avatar billede qivaaqi Nybegynder
13. april 2002 - 22:54 #15
Jeg fandt noget om, hvor der står:

Me laver PC-Health ved startup. Den ligger i Windows Mappen. _RESTORE mappen har noget med gendannelsen at gøre. Det er en skjult mappe under C:\ og den bruges kun hvis du beder om den, men den laver nogengange en automatisk systemkontrolpunkt.

Det må være svaret. Hvad siger i?

Kom evt. med lidt flere om 'selvkørende' programmer. Så sender jeg point.

M.v.h.: Qivaaqi fra Grønland
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
24. april 2002 - 00:50 #16
Det er nok PC-Health. Mappen ligger under Windows og den kontrollerer systemet i opstarten og engang midt i mellem.
Den bruger også _RESTORE mappen fra systemgendannelsen og sammenligner og reparerer defekte systemfiler.
Se også microsofts knowledge database:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;DA;q267952
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
24. april 2002 - 22:45 #17
Tak for points
claus