Avatar billede nubibubi Nybegynder
13. april 2002 - 16:59 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

1800+ oc

Hej, jeg er rimelig ny indenfor overclocking af amd'er.
Jeg købte for nogen tid siden nyt mobo+cpu+køler. Nu  fik jeg så lyst til at overclocke den, men hvordan gør man så det :P ?
Da det er et soltek mobo valgte jeg at køre red storm, hvilket bare resulterede i at den gik kold. Hvis jeg bare hæver fsb fx fra 133 til 139 (1900+) vil den ikke starte windows..

specs:
athlon XP 1800+ med Vulcano7 køler
soltek SL-75DRV4
win2k
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
13. april 2002 - 17:20 #1
Så prøv at slå det red storm halløj fra, en 1800 kan sagtens køre 1900 med den køler. Problemet kan dog også ske at være at dine ram eller andre ting ikke er glade for at køre med fsb over 133, selvom 139 dog ikke skulle være så galt.
Hvis du skal overclocke den ordenligt så skal du til at hælde flydende sølv på din CPU, så du kan slippe af med multiplier låsen :D.

- Rod
Avatar billede nubibubi Nybegynder
13. april 2002 - 17:25 #2
Apacer 2100 ram...
Avatar billede nubibubi Nybegynder
13. april 2002 - 17:41 #3
Prøvede lige igen..
Tjekkede først cpu temp.: 52.
Satte fsb til 139.
Save&exit.
Bootede windows til logon, hvor den gik kold.
Tjekkede temp.:53.

Altså det kan ikke være fordi den bliver for varm...

Desuden prøvede jeg også ved 137 hvorden gik kold efter få min i windows.
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
13. april 2002 - 18:34 #4
Lyder meget mærkeligt må jeg nok sige, men jeg er heller ikke OC ekspert. Jeg synes dog at din temp. ser lidt høj ud af en volcano 7.

- Rod
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2002 - 22:29 #5
Hæv FSB med en Mhz ad gangen og gennemtest (f.eks CPU Stability Test, http://www.jv16.org) computeren hver gang indtil du finder punktet hvor den skifter fra at være stabil til at være ustabil.
Derefter kan du prøve at hæve Vcore en smule for at se om det hjælper, det øger dog også temperaturen, så det bør gøres forsigtigt. Hæv FSB igen som omtalt før og se om du kan komme højere. Ellers er der ikke så meget at gøre, ny køler måske ?.
Din temperatur er dog lidt høj, du har selvfølgelig brugt en lille smule kølepasta ?.
Avatar billede nubibubi Nybegynder
15. april 2002 - 00:19 #6
Fejlen lå i at køleren sad rimelig dårligt, pga pladsmangel.
Avatar billede nubibubi Nybegynder
15. april 2002 - 00:19 #7
så deler vi i porten :)
Avatar billede mystic Nybegynder
21. april 2002 - 14:25 #8
En 1800+ Kan Da Nemt Komme op på 2000+.
Min 1600+ Har jeg lige overclokeet til 1800+ Med standard Køler.
Så det burde kunne lade sig gøre ;)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
08. maj 2002 - 22:06 #9
Hmmmmmmmmmm... Jeg har selv kørt min 1600+ op til 1900+ på FSB'en med Silent Viking (svarer mig bekendt til Volcano 7 ved laveste antal omdrejninger) og jeg har ikke haft den over 55 grader!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede mystic Nybegynder
09. maj 2002 - 14:31 #10
jeg har også haft min oppe på 1900+ her for lidt siden og den er ikke over 45 grader
Avatar billede nubibubi Nybegynder
17. maj 2002 - 22:58 #11
kører stabil 1800+@2000+ nu :)
Og det er endda med kun 7 volt på min vulcano 7.
Avatar billede praetorian Nybegynder
17. maj 2002 - 23:00 #12
Jer der OC'er jeres XP har lavet brokoblingstricket ???.
Avatar billede praetorian Nybegynder
17. maj 2002 - 23:03 #13
Har haft min 1400 Oppe på 1530 udelukkende ved at øge multiplier. Men tror at jeg skal have ny køler på første i det at min com ligger på 60 Grader uafhængigt af belastning. Dog lå den en gang på 67 Grader på grund af at det var vamrt udenfor og jeg ikke kunne få kølig luft ind på værelset på grund af varmen.