Avatar billede nbn Nybegynder
13. april 2002 - 12:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gendannelse af formateret hd?

Min harddisk er blevet formateret ved en fejltagelse. Jeg har snakket med en edb butik som mener de kan gendanne det data jeg skal bruge med "recovery" men det kan jeg vel også selv? Er det nemt og sikkert selv at gøre det?
Hvordan virker et sådan program? Vil det gendanne hele harddisken, eller vil jeg få en liste over alle filer (eller mapper) den kan gendanne?
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2002 - 12:37 #1
Prøv med Powerquest Lost and found: ftp://stigers.dyndns.dk/Diverse/PowerQuest%20Lost%20and%20Found/
Bemærk at dette er det fulde program - så læs lige readme.txt: ftp://stigers.dyndns.dk/Diverse/PowerQuest%20Lost%20and%20Found/README.TXT
Avatar billede chico Nybegynder
13. april 2002 - 12:38 #2
getdataback er et godt program til dette formål !!

http://www.runtime.org/gdb.htm
Avatar billede spazzer Nybegynder
13. april 2002 - 13:50 #3
Men hvordan virker programmerne? Vil det gendanne hele harddisken, eller vil jeg få en liste over alle filer (eller mapper) den kan gendanne?
Avatar billede chico Nybegynder
13. april 2002 - 14:58 #4
Getdataback ville kunne gendanne alt det formaterede, hvis ikke det er blevet overskrevet af andet data !

Jeg har ikke selv prøvet det, men min bror har med held gendannet en fuld formateret harddisk !
Avatar billede spazzer Nybegynder
13. april 2002 - 15:43 #5
Win XP er blevet installeret oveni. Betyder det jeg slet ikke kan bruge getdataback, eller er det "kun" de 1-2 gb der er overskrevet der ikke kan redes med det program?
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2002 - 20:13 #6
Hvis winxp er installeret oveni kan du desværre ikke genskabe ret meget (læs: ingenting)
- sådan er det.
Avatar billede chico Nybegynder
13. april 2002 - 20:20 #7
Hvorfor oprette spørgsmål med navn nbn og fortsætte med navn spazzer ?
Avatar billede kapla Nybegynder
13. april 2002 - 20:29 #8
nbn:

Har du en forklaring på at spazzer er registreret på din computer, og spørger i dit spørgsmål.
Avatar billede nbn Nybegynder
13. april 2002 - 22:05 #9
far og søn.. dette spørgsmål omhandler jo en sag der er væsentlig for os begge og derfor har ví begge stillet spørgsmål til det at genskabe dataen.