Avatar billede martin.j.h Nybegynder
12. april 2002 - 21:58 Der er 24 kommentarer

hvilken cpu er bedst AMD-xp el. P4 NW???

jeg skal snart købe cpu.. men bare hvilken af dem er godt..?? prisen er ligemeget!!
Avatar billede francodavid Nybegynder
12. april 2002 - 22:00 #1
Kommer an på hvad man skal bruge den til, skal man bare spille og er ligeglad med at have lidt problemer her og der, med f.eks lidt ustabilitet osv så er AMD du skal have. Men hvis det skal bruges til en server der skal kører 24hx365.... så er der kun Chipsilla...
Avatar billede mjl Nybegynder
12. april 2002 - 22:02 #2
Always Intel ;O)
Avatar billede martin.j.h Nybegynder
12. april 2002 - 22:02 #3
jeg er til spil og programmer...
så passer den fint med AMD??
Avatar billede code_master Nybegynder
12. april 2002 - 22:04 #4
Amd-xp kører hurtigere end P 4 NW
Amd-xp kører 40 % hurtigere end den ældre P 4
Avatar billede francodavid Nybegynder
12. april 2002 - 22:05 #5
mjl -> Hvis man ikke vil bruge 50 timer for at starte en 3D screen saver i Windows 98SE så ja:)) Har en ven der købte en TB 1GHz hvor han bruge en hel weekend for at finde ud af at et Gforce GTS bruger meget strøm og sammen med hans TB 1GHz _for_ meget:))
Avatar billede francodavid Nybegynder
12. april 2002 - 22:07 #6
martin.j.h -> Hvis dine progammer er vigtige at de kører, dvs er du afhængig af at det bare spiller når du vil have det så er det iNTeL....
Avatar billede martin.j.h Nybegynder
12. april 2002 - 22:07 #7
ok er der en test mellem 2 cpuer på nettet
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
12. april 2002 - 22:07 #8
Igen får vi et af disse spørgsmål, der ikke kan besvares ordentligt :o)

Som hovedregel er AMD bedst, hvis du skal køre spil, idet deres CPU'er klarer mere arbejde pr. clockfrekvens (Mhz) og arbejder mere effektivt end Intel's.
Til gengæld er de ikke altid lige stabile! AMD's Athlon MP skulle være den mest stabile CPU fra AMD indtil videre, men hvorvidt det holder, ved jeg ikke...

Intel er til gengæld godt, hvis du skal bruge maskinen til kontorarbejde o.lign., da den er mere stabil...

Chipsilla...? Øh, hvad hulen...?!?!?!?
Avatar billede code_master Nybegynder
12. april 2002 - 22:08 #9
Amd-xp er bedrere til spil

det francodavid siger er helt forkert
Hvis det er rigtigt så har hans ven en ustabil computer
og den amd du snakker om er jo den nye XP model

det skal lige siges at amd har lige lavet en ny model af xp
Avatar billede francodavid Nybegynder
12. april 2002 - 22:10 #10
kreidlerhansen -> Chipsilla eller Chipzilla er øgenavn for iNTeL.... kommer af Godzilla, at de er det store uhyr på chip markede...
Avatar billede blitzzer Nybegynder
12. april 2002 - 22:10 #11
Jeg står samme sted som martin. hvad skal jeg vælge hvis jeg går op i at den skal være vildt stabil?
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. april 2002 - 22:11 #12
Det er så dejligt med AMD, vi har altid travlt med at svare på spm. når folk får problemer med AMD, tak for at du valgte AMD ;o)

Bruger selvfølgelig Pentium 4!
Avatar billede francodavid Nybegynder
12. april 2002 - 22:11 #13
code_master -> Kom ikke og fortæl nogen at en CPU der er pint til det yderste ikke er ustabil....
Avatar billede martin.j.h Nybegynder
12. april 2002 - 22:16 #14
ok.. hvor kan jeg finde en link , der tester XP vs. NW...?? derefter skal jeg lige finde en der skal have de point
Avatar billede francodavid Nybegynder
12. april 2002 - 22:18 #15
martin.j.h -> Husk at alle tests er objektive... Du kan finde lige mange for og imod begge...
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. april 2002 - 22:19 #16
Vi kalder det normalt for Religionskrig!
Avatar billede niklaj Nybegynder
12. april 2002 - 23:23 #17
Hej igen retaxes;-)jeg er stadig i godt humør.
Dette spørgsmål vil altid dele to grupper: en AMD og en Intel.
Der er ikke den store forskel på hvad de CPU'er yder, jeg vil selv mene at AMD er lidt bedre. Det du skal tænke på er at Intel KOster en god klat mere, men til gengæld bruger den ikke så meget strøm derved giver den ikke så meget varme som føre til mindre køling og til sidst et mere lydløst system. AMD er derimod billigere men bruger er del mere strøm og giver derved mere var og støj.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2002 - 00:12 #18
niklaj> sådan ;o)
Avatar billede niklaj Nybegynder
13. april 2002 - 00:18 #19
og det er det samme me grafikkort. ATI eller Nvidia? og nu er matrox også på vej med et super kort, så går der jo hel ged i den.
Avatar billede niklaj Nybegynder
13. april 2002 - 00:19 #20
skulle have været kommentar
Avatar billede mjl Nybegynder
13. april 2002 - 10:23 #21
Rolls Royce er også mere stabil end Scoda ;O) P4 er utroligt stabil, koster lidt mere, men sådan er det jo med kvalitet. Det følges som regel ad.

Man kan også købe PC'er i køkkenland, for næsten ingen penge, men hvad er der indeni ???
Avatar billede fraller Nybegynder
13. april 2002 - 12:04 #22
AMD til hver en tid... en P4 2000 koster tre gange så meget som en xp 1800+(www.edbpriser.dk), og xp'er sparker mere røv! Men det kommer igen an på hvad du skal bruge den til, P4 er bedre hvis du arbejder i f.eks 3dmax eller maya, altså hvis du laver graffik. Men til allround brug, er xp den bedste, ingen tvivl om det!
Avatar billede skovenborg Nybegynder
13. april 2002 - 12:56 #23
I følge nogle test jeg har set så kører NW lidt hurtigere end Xp, men jeg synes ikke det kan betale sig at købe den. Prøv evt. at gå ind på http://www.anandtech.com. Jeg fandt jeg en test med de to processorer.