Avatar billede beta Nybegynder
12. april 2002 - 21:29 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Tilpas mappe i XP ?

Hvordan skal det forstås med "mappebillede" i XP, jeg har indlæst et jpg. billede under egenskaber / tilpas for mappen, men er det ikke meningen at man skal kunne se billedet oven på ikonet på skrivebordet ?

Som det er nu, kan jeg kun se det indsatte billede under egenskaber.
Avatar billede markma Nybegynder
12. april 2002 - 21:41 #1
Det står sådanset i menuen hvor du tilpasser mappen:
jpg-billedet bliver kun brugt som minuature billedet for mappen for at du nemmere kan huske hvad det er for en mappe.
Hvis du vil skifte ikonet skal du vælge skift ikon - skal du bruge samme billede skal det først laves om til en ikonfil

/markma
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. april 2002 - 22:01 #2
Sakset fra XP hjælp - søgt på mappebillede

Sådan ændres det billede, der identificerer en mappe
Åbn Denne computer.
Hvis den mappe, du vil ændre, ikke findes i Dokumenter eller undermapper hertil, skal du bruge funktionen Søg til at finde den. Klik på Start, og klik derefter på Søg, hvis du vil åbne Søg.

Højreklik på den mappe, du vil ændre, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på Vælg et billede under Mappebillede under fanen Tilpas.
Klik på det billede, du vil bruge til at identificere mappen i visningen Miniaturer.
Bemærk!

Klik på Start, og klik derefter på Dokumenter, hvis du vil åbne Dokumenter.
Du skal være i visningen Miniaturer for at se mappebilledet. Klik på Miniaturer i menuen Vis for at skifte til visningen Miniaturer.
I visningen Miniaturer kan der som standard vises op til fire billeder fra mappen på mappeikonet. De billeder, der vises, er de sidste fire billeder, du har ændret.

Det spm. kan jeg huske har været oppe, jeg tror det endte med at det ikke kunne lade gøre at bruge et billede i mappen til at pryde forsiden på mappen.
På den anden side har jeg set at det kunne lade sig gøre i WinME.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. april 2002 - 22:07 #3
Det kan lade sig gøre, jeg fandt lige ud af det.
Jeg fulgte denne anvisning;

Sådan ændres en enkelt mappes udseende
Åbn Dokumenter.
Højreklik på den mappe, du vil tilpasse, og klik derefter på Egenskaber.
Benyt en af eller alle fremgangsmåder under fanen Tilpas:
Marker en mappeskabelon

Når du vælger en skabelon fra Brug denne mappetype som skabelon, anvender du bestemte funktioner til mappen, f.eks. særlige opgavelinks og visningsindstillinger til arbejde med billeder og musik.

Marker afkrydsningsfeltet Anvend også denne skabelon på alle undermapper for at anvende en mappeskabelon til alle de mapper, den tilpassede mappe indeholder.

Vælg et billede for mappen

Du kan vælge det billede, der identificerer en mappe i visningen Miniaturer.

Når du klikker på:

Vælg et billede, kan du finde det billede, du vil bruge til at identificere mappen.
Gendan standardindstillinger, for at bruge de sidste fire billedfiler, du har redigeret i mappen, til at identificere den.
Ændre mappeikonet

Klik på Skift ikon for at ændre det grafikelement, der repræsenterer mappen i alle visninger undtagen miniaturevisning.

Nu pryder mit Pasfoto mappen Adobe ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. april 2002 - 22:16 #4
husk at den kun viser billeder med store ikoner
Avatar billede anazonda Nybegynder
16. januar 2003 - 10:11 #5
Hvis jeg har forstået det rigtigt er det en mappe du har givet et billede?

hvis det er sådan skal du huske at højreklikke og under vis vælger du miniaturer eller thumbs men det virker kun i andre mapper og IKKE på skrivebordet
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2003 - 18:26 #6
takker for pointene..
Avatar billede beta Nybegynder
07. maj 2003 - 20:01 #7
Bedre sent end aldrig... :-() takker, men køre nu kun Windows 2000.