Avatar billede mus_med_kaffe Nybegynder
10. april 2002 - 16:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installering af Brænder.

Hey

Jeg har lige fået min brænder, og sådan en skal jo sidde i et IDE-stik, men begge mine IDE-stik på motherboardet er optaget, men så har jeg nogle "connectors" på mine IDE-stik, men de connecters er ikke ligesom dem der sidder på motherboardet. På de connectors der sidder på IDE-stikkene er der jo ikke nogle af de der "små pinde" der stikker op af, men istedet er der huler ind af, hvordan sætter jeg mit IDE-stik fra brænderen ned på en af connectorene?
Hmm, håber i forstår hvad jeg mener, ellers må i jo spørge =)

På forhånd tak.

MVH Mig :)
Avatar billede slyhn Nybegynder
10. april 2002 - 16:28 #1
Der burde medfølge en manual, hvori der står hvorledes installationen skal foregå. Ellers må du til forhandleren efter en sådan manual.
Da vi installerede vores, fulgte vi anvisningen på side et eller andet.
Godt klar over, at det ikke er et svar.
Ellers find en nørd mellem 15 og 17 år fra egnen. Han kan det garenteret med bind for øjene.
Mvh
Slyhn
Avatar billede mus_med_kaffe Nybegynder
10. april 2002 - 16:29 #2
Der er også en manual, men der står bare at jeg skal stikket med et andet, bare ikke hvordan.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
10. april 2002 - 16:30 #3
det burde ikke være noget problem, de extra stik på dine ide stik der sidder på bundkortet passer lige ind i brænderen, husk først og stille den til slave hvis du sætter den på primary stikket
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. april 2002 - 18:09 #4
Hvis du kun har 1 Harddisk skal de sidde sådan:

På det primære kabel sætter du Harddisk som Master og CD-rom som slave
På det sekundære kabel sætter du Brænderen som master

Hvis du har 2 Harddiske skal de sidde sådan:

På det primære kabel sætter du Harddisk1 som Master og CD-rom som slave
På det sekundære kabel sætter du Harddisk2 som master og Brænderen som slave

Husk at hvis du har ATA66 eller ATA100 skal kablet sidde sådan:

M/B    = Blå
Master = Sort
Slave  = Grå
Avatar billede summer Mester
10. april 2002 - 20:04 #5
Prøv også lige at fortælle:1)Brændernavn 2)Brændersoftware 3)Windows?
Avatar billede mus_med_kaffe Nybegynder
10. april 2002 - 20:45 #6
djeclemen : Du siger jo noget, hehe det var bare mig der ikke tænkte logisk.
PS. Undskyld jeg først vender tilbage nu, jeg havde problemer med at starte PC'en...