Avatar billede freeall Nybegynder
09. april 2002 - 22:14 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

SMS Komponent

Er der nogen der kender/har et SMS komponent til Delphi?
Har fundet et par stykker, men mange af dem virkede kun i bestemte lande, eller krævede at man loggede sig ind på en server.
Hvis man kan gøre det på en anden måde; hvis der f.eks, findes en mail-server der videresender som SMS, så vil det gælde som svar istedet.
Tak på forhånd.
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
09. april 2002 - 22:16 #1
telefonnummer@besked.dk
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
09. april 2002 - 22:17 #2
Hmm, det er lukket, sorry :o(
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2002 - 22:26 #3
der kan godt lade sig gøre at sende vha email - men det kører meget ustabilt og vil formentlig også snart helt stoppe. grunden er at selskaberne ikke længere vil have, at alle skal have mulighed sende sms'er via internettet gratis.

de muligheder der er tilbage koster desværre penge :o/
Avatar billede laffe Nybegynder
09. april 2002 - 22:39 #4
Brug en SMTP (mail) komponent, og send din SMS til en mailserver eg.
pasmtp.tele.dk

Du kan så sende din mail til f.eks. orange: xxxx@sms.orange.dk

hvor xxx= telefonnr.

Det virker.
Avatar billede laffe Nybegynder
09. april 2002 - 22:40 #5
>keysersoze.
Vi bruger det til at melde om driftforstyrrelser på vores anlæg, og det virker udemærket.
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2002 - 22:49 #6
ja - men ikke til alle abb.typer... og hvad den dag (hvis) selskaberne lukker for servicen (som de har meldt ud at de vil)?
Avatar billede laffe Nybegynder
09. april 2002 - 22:52 #7
Så må man finde ud af noget andet, men den tid den sorg ;-)
Avatar billede freeall Nybegynder
10. april 2002 - 07:39 #8
laffe: Jeg tester lige dit svar, og hvis det virker får du point:)
Ellers tak for så mange hurtige svar. Det er altid rart:)
Avatar billede morten_s Nybegynder
10. april 2002 - 09:34 #9
brug NMSMTP, se under FastNet folderen

begin
            if not NMSMTP1.Connected then
            begin
              try
                NMSMTP1.Connect;
              except
                  on Exception do
                ShowMessage('Invalid Pop Mail Host IP Adress');
              end;
            if Connected then
            begin
              SendingMail := True;
              ClearParameters;
              PostMessage.Body.Clear;
              PostMessage.FromAddress := lEditFromMailadr.Text;
              PostMessage.FromName := lEditMailFromName.Text;
              PostMessage.ToAddress.Add(QueryUser.FieldByName('SMSPhoneNo').AsString +'@'+
                                        QueryUser.FieldByName('SMSAdr').AsString);
              PostMessage.Subject := lEditMailSubject.Text;
              Memo1.Clear;
              Memo1.Lines.Add( QueryUser.FieldByName('SMSPhoneNo').AsString +'@'+
                                        QueryUser.FieldByName('SMSAdr').AsString);
              Memo1.Lines.Add(AppNo+ ' ' +AppName+ ' ' +AlText);
              PostMessage.Body.AddStrings(Memo1.Lines);
  // NMSMTP1.PostMessage.LocalProgram := 'EmailBlast';
              SendMail;
              Application.ProcessMessages;
            end
            else
              ShowMessage('fail to sent');
          end; //while not QueryUser.Eof do
Avatar billede lanstorp Nybegynder
10. april 2002 - 10:45 #10
Derdack har lavet en SMSCConnectivitySDK med en UCP-komponent.
Den koster dog nogle gryn, så funker morten_s indlæg er det nok fjong.
http://www.derdack.com
Avatar billede quecronix Nybegynder
10. april 2002 - 11:52 #11
2 sek. jeg prøver om jeg kan finde en løsning!
Avatar billede freeall Nybegynder
10. april 2002 - 12:21 #12
laffe: Måske er det fordi jeg selv har TDC, men jeg kunne ikke bruge dit tlf@sms.orange.dk eksempel.
Kan ikke lige finde noget på TDC.

Når jeg kommer hjem skal jeg nok lige kigge på de svar som andre har lagt op. Det ser godt ud:)
Avatar billede morten_s Nybegynder
10. april 2002 - 12:26 #13
De forskellige selskaber:

<MobilNr>@note.sonofon.dk
<MobilNr>@sms.tdm.dk
<MobilNr>@sms.mobilix.dk
<MobilNr>@gsm1800.telia.dk
Avatar billede morten_s Nybegynder
10. april 2002 - 12:27 #14
Hvis du ligger din mail adr. så skal jeg sende dig et færdigt eksempel i aften
Avatar billede freeall Nybegynder
10. april 2002 - 13:14 #15
morten_s:
freeall@freeall.dk, btw, bruger baloonhund.dk som mailserver (hvilket måske er etproblem).
Ellers er jeg TDC kunde.
Avatar billede freeall Nybegynder
10. april 2002 - 13:18 #16
ballonhund.dk even
Avatar billede freeall Nybegynder
10. april 2002 - 13:20 #17
Og mit mobi abon. er hos telefona.
Avatar billede morten_s Nybegynder
10. april 2002 - 13:21 #18
Hvis du kan sende en mail kan jeg ikke se det kan give nogle problemer men du kan let teste
hvis du har telf abn hos tdc med f.eks nr 12345678 så
prøv og send en mail til

12345678@sms.tdm.dk
Avatar billede morten_s Nybegynder
10. april 2002 - 13:25 #19
så ring og spørg hvilken adr telefona benytter til at sende en SMS via mail
Avatar billede freeall Nybegynder
12. april 2002 - 14:52 #20
Det var ikke telefona, men debitel jeg havde (har lige fået den, og har ikke rigtig tænkt over hvad abonn. det var, hehe)

De bruger telefonnummer@note.sonofon.dk (hvertfald til deres 22xxxxxx numre).
Fint nok, men det virker ikke. Så jeg ringede til deres support. Og hvad siger hende i den anden ende? Hun siger at man skal skrive telefonnummer@her skal beskeden stå.sonofon.dk
Hmm. Prøv det. Selvfølgelig siger mailprogrammet at den ikke kan finde serveren @her. De burde måske liiiige sende deres supportere på noget kursur i basal internetviden. tsktsk.

/FreeAll