Avatar billede finnhof Nybegynder
09. april 2002 - 21:08 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Ikke Boote efter FDISK

Hejsa.
En Packard Bell PC med 60 GB HDD.
Den var preinstalleret med det hele - på et C drev på 55GB - og så 5GB på D.
Jeg sletter det hele med FDISK - opretter primær og logisk disk C 2 GB - D E fodelt med resten - den siger hvertfald 100 %.

Jeg booter fra CD med WinXPpro - og så fortæller den at jeg har nævnte Drev - men også en 5 GB som er upartioneret jeg lægger ned på C og under indlæggelsen genstarter den fint flere gange fra HD - men da den så skal genstarte sidste gang går den i stå - helt sort skærm -lysdioderne på skærm blinker - ellers ingen aktivitet. (WinXP CD'en er OK har installeret på min anden PC.)
Jeg har ligesom på fornemmelsen at Boot-sektoren ligger på de 5GB som er upartioneret og som jeg ikke kan få fat i via FDISK.

Har I foreslag?

( jeg rejser til Norge imorgen onsdag - så jeg ser måske ikke svar før fredag - og jeg venter spændt)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
09. april 2002 - 21:13 #1
har du aktiveret partionen i fdisk (c:)???
Avatar billede finnhof Nybegynder
09. april 2002 - 21:18 #2
Jeps - partision 1 (C:) er aktiv
Avatar billede karlslund Nybegynder
09. april 2002 - 21:37 #3
Hvis den kan starte delvist, så er det noget hardware-detect snaller der driller.

Prøv F8 under boot og start i Safe-mode. Kan du det?
Avatar billede finnhof Nybegynder
09. april 2002 - 21:47 #4
ja jeg kan komme på i fejlsikret tilstand - og lukker ned og genstarter er det det samme den vil ikke.
Nogen gode forslag hvad jeg kan i Fejlsikret tilstand?
Avatar billede trille Nybegynder
09. april 2002 - 22:45 #5
prøv at køre en fdisk /mbr - og genstarte computeren!

;o)
Claus
Avatar billede finnhof Nybegynder
09. april 2002 - 23:41 #6
næh - ingen forskel med FDISK /mbr
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. april 2002 - 03:00 #7
Det er nok de 5GB du havde som D-drev før du f-diskede den og som du ikke har fået slettet.

Her er en vejledning, hvis du ikke er bekendt med F-disk.
Husk at slette alle partitioner og logiske drev først. (Start bagfra)

01. Start pc'en med startdisketten
02. Skriv f-disk
03. Sig JA til store diske
04. Vælg 3 (Slet)-> Vælg 3 (Slet logiske drev)
05. Tryk ESC
06. Vælg 3 (Slet)-> Vælg 2 (Slet udvidede dos-partition)
07. Tryk ESC
08. Vælg 3 (Slet)-> Vælg 1 (Slet primær dos-partition)
09. Tryk ESC
10. Vælg 1 (Opret dos-partitioner)-> Vælg 1 (Opret primær dos-partition)og skriv den str.du vil have

Hvis du skal dele den i flere partitioner skal du fortsætte sådan:

11. Vælg 1 (Opret dos-partitioner)-> Vælg 2 (Opret udvidet dos-partition) (Resten)
12. Tryk ESC
13. Vælg 1 (Opret dos-partitioner)-> Vælg 3 (Opret logiske drev)
    (Hvis 2 lige store partitioner = Vælg først 50% og bagefter resten)
14. Tryk på esc indtil du er ude i A:
15. Genstart maskinen med startdisketten i drevet
16. Vælg start med cd-rom osv.
17. Skriv format c:
18. Skriv format d: osv. (Kun hvis du har delt den i flere drev)
19. Gå til dit cd-rom drev og skriv install

Husk at sætte den primære dos-partition til at være aktiv
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. april 2002 - 03:02 #8
Se bort fra det jeg skrev med at starte bagfra.
Avatar billede karlslund Nybegynder
10. april 2002 - 07:23 #9
Der er noget der konflikter. Hvad har du I af PCI kort?

Hvis du har mod på det, så ville jeg fjerne alt overflødigt (netkort, lydkort etc).

Du kan også kigge i event-loggen (under Kontrolpanel, Administration). Se om der er nogen system-events der springer i øjnene.
Avatar billede finnhof Nybegynder
14. april 2002 - 18:18 #10
Tja nu har jeg prøvet alle foreslag - intet har hjulpet, men jeg er da kommet lidt videre.
Jeg lukker nu dette spørgsmål, og jeg vil så lave et nyt med det der står i eventloggen.