Avatar billede rasmus_nova Nybegynder
20. juni 2000 - 16:02 Der er 8 kommentarer

PCMCIA på en stationær !!!

Jeg har et stort problem. Da jeg bruger et specielt CAD program, kræves der en specielt kode. Denne kode ligger på et 3com netkort (pcmcia).

Jeg har købt et PCMCIA-sokkel til PCI-porten, og den finder den også udemærket, men når jeg installere driveren til 3com, sætter windows bare et udråbstegn på 3com'en. PCMCIA-soklen kører fint, og finder også kortet.

Jeg har fået at vide, at kortet skal funeger 100%, for at CAD'en kan finde denne kode, og det er korrekt.

Er der andre der har haft samme problem, eller ved nogen hvad jeg gør galt...
Avatar billede slasher Nybegynder
22. juni 2000 - 15:36 #1
Først installeres PCMCIA sokklen genstart osv. derefter skal du prøve at putte 3com kortet i, mens maskinen er tændt. Den skulle helst finde kortet med det samme, derefter skulle "leder efter driverer til det nye software" starte op, og der vælger du: Har diskette, og så lige ud af landevejen.
Avatar billede rasmus_nova Nybegynder
22. juni 2000 - 15:54 #2
...og så lige ud af landevejen.

jo tak. Det skulle jeg jo også mene, men i enhedshåndtering står den bare med et udråbstegn. Den siger at kortet ikke er i maskinen, eller ikke er installeret rigtigt (code 10).

Jeg har sidenhen fundet ud af, at der kan være en sammenhæng mellem de indstillinger som er kodet ind på kortet, og de indstillinger som windows vil benytte. De skal passe sammen (IrQ & I/O), men da nymodens maskiner er spækket op med udstyr, er der meget få systemresourcer til rådeighed. Jeg kan ikke få dem til at passe.
Avatar billede slasher Nybegynder
22. juni 2000 - 16:19 #3
Hvis kortet har Jumpere til IRQ og I/O kan du jo selv bestemme hvilke adresser det skal have, og der må der være et par stykker ledige. IRQ kan du prøve 10, 11 eller 12 og I/O skal du bare sørge for den ikke er i brug i forvejen. Tag evt. en udskrift af systeminformationerne inde i enhedshåndtering
Avatar billede rasmus_nova Nybegynder
22. juni 2000 - 17:01 #4
Jeg har software til at konfigurere kortet med. Det er ikke noget problem, og jeg kan også godt finde en ledig IRQ, men i enhedshåndtering kan jeg ikke skifte I/O. Den står fast til 0000-000F, og jeg kan IKKE få lov til at ændre den.

Jeg har prøvet at lede i registreringsdatabsen, men uden held. Hvis jeg kan komme til at ændre I/O i Windows, skulle de nok kunne kommunikere, men det vil den ikke være med til
Avatar billede rasmus_nova Nybegynder
22. juni 2000 - 17:04 #5
ups. sorry

den ligger fast på 0000-001F. Hvordan fa... ændre man den ???
Avatar billede eachy Nybegynder
22. juni 2000 - 22:07 #6
Prøv at ændre PCI-slot til PCMCIA-porten.
Avatar billede rasmus_nova Nybegynder
23. juni 2000 - 08:06 #7
PCI -> PCMCIA ???

Hvordan det. Skal det gøres i bios eller windows eller hva.
Avatar billede eachy Nybegynder
26. juni 2000 - 16:44 #8
Næ, bare flyt PCMCIA-port-kortet til et andet PCI-slot.