Avatar billede jander Nybegynder
07. april 2002 - 19:03 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Gratis Domæne???

Hej
Jeg har lige set noget på www.dot.tk - man kan få et gratis dot.tk domæne... Nu har jeg ikke fordybet mig særligt meget i det, men er det virkeligt 100% gratis? - Man skal ikke betale noget til en eller anden hostmaster eller fond eller hvad ved jeg?!?

Hvis det er gratis, synes jeg sq det er pænt af dem!

MVH JANDER
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
07. april 2002 - 19:06 #1
Jeps det er 100% gratis....!

Du skal nu heller ikke regne med at de selv betaler noget for det ;)

-Jonas
Avatar billede freekyzone Nybegynder
07. april 2002 - 19:06 #2
In order to use your FREEDOMAIN.TK you need to have an existing web page, website or homepage somewhere on the Internet. Your web page needs to be up and running, providing content and reachable by the rest of the world in order for your Dot TK address to refer to it. The website address can be as long as 63 characters. Every Internet user who surfs to your Dot TK address will automatically be directed to the website address you have registered. You can change your website address any time to redirect your users to a different website or web page.

This type of domain name is especially practical for those with smaller websites that are hosted with free web space providers or online communities. These usually have long and complicated web addresses, and Dot TK can make it a little easier for you and your homepage visitors.

The FREEDOMAIN.TK includes email forwarding. You can register up to five existing email addresses to which your unique Dot TK address will be forwarded. That means that you can register your current email you@otheraddress.com and link it to your Dot TK address. When your friends and family send you an email to you@freedomain.tk (you should of course imagine your own Dot TK address here) we will forward this email to you. Especially practical when you have a lot of email addresses or when your current email addresses aren't that easy to remember.

Next to that, our free domain names includes a service where you can view your traffic with the latest statistics on the Dot TK website. The number of hits, the number of unique hosts, country statistics and much more is available at no charge with the Dot TK Traffic-Check TM.

There are two important notes on all free domain names:

You can register up to three free domain names.
Domain names that are not used in a 90-day period by at least 30 homepage visitors will be cancelled and made available to other registrants. Therefore, the legal ownership and transfer rights of your Dot TK domain name will remain with Dot TK.
Avatar billede paaskeland Nybegynder
07. april 2002 - 19:07 #3
Ja det er gratis. Men kun hvis du henviser til en anden side.

/Paaskeland.dk
Avatar billede nicklasb Nybegynder
07. april 2002 - 19:09 #4
Bare lige til orentering..
Hvis siden er blevet set mere end 30 gange på en måned har de alt ret til at tage det fra dig igen, og sælge det til nogle andre.. Så hvis du får et godt populert site, kan det hurtigt gå hen og blive en dårlig oplevelse.. Lige pludselig kommer de ind på siden, og så står der en hel masse på tahitisk, eller hva' det så end hedder..

/Nicklas B.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
07. april 2002 - 19:10 #5
Hov det skulle have været omvendt.. Og så med 3 mdr..
Avatar billede praetorian Nybegynder
07. april 2002 - 19:10 #6
Men du kan altid købe det af dem og så kan du gøre med det lige som du vil :-). Det der er gratis domæne er kun med videresendelse af brugere af dit domæne.
Avatar billede praetorian Nybegynder
07. april 2002 - 19:11 #7
Nicklas:

Mindre end 30 besøgne i 90 dage så sker der det du skriver.
Avatar billede jander Nybegynder
07. april 2002 - 19:12 #8
>>Nicklasb - Jeg forstår ikke lige din kommentar... hvad skulle være omvendt?  -  og hvilke 3 måneder???
Avatar billede repsac Nybegynder
07. april 2002 - 19:14 #9
læs og oversæt selv: "Domain names that are not used in a 90-day period by at least 30 homepage visitors will be cancelled and made available to other registrants."
;o)
Avatar billede praetorian Nybegynder
07. april 2002 - 19:14 #10
Dte Nicklas mener at hvis domænet ikke bliver besøgt af mere end 30 gæster eller mindre over en 3 måneders periode så fjerner de videresendelse af dine gæster på det link.
Avatar billede jander Nybegynder
07. april 2002 - 19:14 #11
Mindre end 30 besøgende på 3 måneder... Det er da næsten umuligt at have så få besøgende??? Det er da lidt underligt.... MEGET
Avatar billede jander Nybegynder
07. april 2002 - 19:18 #12
repsac - nu forstår jeg... Jeg blev lidt forvirret af NicklasB's første kommentar.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
07. april 2002 - 19:20 #13
Undskyld.. Jeg mente at hvis din hjemmeside ikke er blevet set af mindst 30 personer i en periode over 3 måneder, vil de tage siden fra dig..
Og du har ingen sikkerhed får at de ikke tager det fra dig, så længe du ikke betaler for noget.. Så hvis de kan se at det er en populær side tager de den bare igen..
Det skulle gå lidt hurtigt, så jeg undskylder misforståelsen..
Avatar billede praetorian Nybegynder
07. april 2002 - 19:22 #14
Nicklas:

Tror nu nok bare de siger køb det eller miste de gæster der forsøger at bruge det link hvis at siden bliver propulær nok.
Avatar billede repsac Nybegynder
07. april 2002 - 19:22 #15
... hehe, nu er den vist sevet ind ;o)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
07. april 2002 - 19:25 #16
Men de har ikke bundet sig til noget.. Du har ingen ret til at klage hvis dit site pludselig ikke virker mere.. Hvis de gerne vil have din URL behøver de ikke at advare dig mod det først.. Det kan være de gør det, men du kan ikke sige noget, hvis de ikke gør det..
Avatar billede jander Nybegynder
07. april 2002 - 19:25 #17
Jeps!