Avatar billede broker Nybegynder
07. april 2002 - 14:28 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Hvordan forhindre man kopiering

Er der nogen som kan hjælpe, Hvcordan forhindre man at tekst og eventuelle billeder kopieres fra hjemmeside
Avatar billede slinky Nybegynder
07. april 2002 - 14:28 #1
det kan man ikke....
Avatar billede spyro.dk Nybegynder
07. april 2002 - 14:30 #2
det er umuligt :o)
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2002 - 14:30 #3
eneste 100% sikre løsning er ved at lade være med at ligge siden ud på nettet - men det er jo ikke sjovt
Avatar billede dmcn Praktikant
07. april 2002 - 14:31 #4
100% umuligt. Vil en person kopiere din side, så gør han det, lige meget hvor mange krumspring du gør.
Avatar billede spyro.dk Nybegynder
07. april 2002 - 14:31 #5
men det er sværer hvis du laver det i flash
Avatar billede blood Nybegynder
07. april 2002 - 14:32 #6
Lad nu vær...

Hvorfor kan folk ikke finde ud af at bruge ekspertens søge felt inden de oprettet er nyt spørgsmål?

Dette spørgsmål er blevet oprettet 100 gange
Avatar billede broker Nybegynder
07. april 2002 - 14:32 #7
Det må man kunne idet på nogle hjemmesider er det ikke
muligt, eksempelvis at kopiere fotos
Avatar billede soreno Praktikant
07. april 2002 - 14:32 #8
det kan ikke forhindres, det kan kun besværligøres.
det er jo altid muligt at trykke på "Print Screen" og så sætte det ind i et eller andet milledmanipulations program, så har man kopieret billederne.
Teksten, ligger i browserens cahce, og hvis den ikke gør det (hvis du har brugt flash eller lign.) så kan man jo stadig bare tage et screenshot og så køre billedet gennem et ocr program, og vupti har man teksten..
Avatar billede hono Nybegynder
07. april 2002 - 14:33 #9
ellers må dun jo ligge teksten ud som et billede :) God fornøjelse siger jeg bare!
Avatar billede dmcn Praktikant
07. april 2002 - 14:34 #10
broker : Vis mig en side hvor det er umuligt, så skal jeg fortælle dig hvordand du gør. :P
Avatar billede spyro.dk Nybegynder
07. april 2002 - 14:35 #11
til broker vis mig en side der ikke kan copy og jeg skal give dig det billede :o)
Avatar billede hono Nybegynder
07. april 2002 - 14:36 #12
broker det kan man altid. Om ikke andet så et screenshot. Men ellers mindes jeg at nationalbanken har ret god sikring på deres billeder af pengesedler. Men umuligt er det ikke (men så har de også skrevet noget oveni og sådan)

Hono
Avatar billede cyber-kox Nybegynder
07. april 2002 - 14:36 #13
Du kan jo gøre lidt:
Her er en kode for at man ikke kan marker en tekst eller billede:
<body oncontextmenu="return false" ondragstart="return false" onselectstart="return false">

Og her hvis der ikke skal ske noget når man venstre eller højreklikker:
<script language="javascript">
function click()
{
if (event.button==1+2)
{
alert("Copyright © www.cyber-kox.subnet.dk 2002")

}

document.onmousedown=click
</script>
Avatar billede woolbox Nybegynder
07. april 2002 - 14:37 #14
til alle: vis mig en debat der giver mindre mening at køre længere end den her og i må få alle min point! ;o)
Avatar billede hono Nybegynder
07. april 2002 - 14:38 #15
Avatar billede blood Nybegynder
07. april 2002 - 14:39 #16
cyber-kox >> Den første kode virker kun i IE5+
Den anden kode kan man bare h-klikke tryk på enter og vola.. Man har højre klikket :o)
Avatar billede dmcn Praktikant
07. april 2002 - 14:40 #17
hono : Haha, ja det må man sige. Jeg kan slet ikke se sedlen. :P

woolbox : Et eller andet skal man jo give sig til. :)
Avatar billede hono Nybegynder
07. april 2002 - 14:42 #18
n0rmality, man skal lige vente 5 sekunder eller sådan noget. Det er lidt underligt
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. april 2002 - 14:43 #19
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. april 2002 - 14:45 #20
Netop billeder kan man faktisk godt beskytte lidt. så et sted det solgte sattelitfotos.
De havde så en Java applikation man skulle loade der tegnede billedet linie for linie i takt med skærmens refresk (og ødelage de tegnede linier sånart refreshen var kommet forbi).
En anden fur i debatten sagde det havde taget han 4 dage og en PC specialbygget til formålet at grabbe de billeder. (jeg ville nok have dekopileret javaen og redirectet output)
Men hvis det er så svært er det vel en rimeligt Ok beskyttelse.

mvh JakobA
Avatar billede annikadk Nybegynder
07. april 2002 - 14:45 #21
nå, så er det ikke bare mig der ikke kan se den - det er smart nok lavet ;)
Avatar billede broker Nybegynder
07. april 2002 - 14:51 #22
cyber-kox tak for svaret, jeg vil gerne give point til dig
men du kommer ikke op på min liste til fordeling
Avatar billede dmcn Praktikant
07. april 2002 - 14:56 #23
jakoba : Jeg så et museum-site engang, hvor de havde betalt flere tusinde dollars for beskyttelse af kopierede billeder - dog tog denne beskyttelse ikke hensyn til flere skærme, så hvis man satte fokus på et vindue på en anden skærm og tog et screenshot, så skjulte den ikke billedet. Stakler, der betaler for nytteløs sikring. :)
Avatar billede cyber-kox Nybegynder
07. april 2002 - 14:57 #24
Ups, her kommer et svar
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. april 2002 - 15:18 #25
fandt link hvis nogen er interreseret http://www.terraserver.com fra spm 35176
Imponerende billeder.
Avatar billede nimda Nybegynder
07. april 2002 - 15:20 #26
var message="";

function clickIE() {
if (document.all) {
alert(message);
return false;
}
function clickNS(e) {
if (document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
if (e.which==2||e.which==3)
{
alert(message);
return false;
}
if (document.layers) {
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
document.onmousedown=clickNS;
}
else {
document.onmouseup=clickNS;
document.oncontextmenu=clickIE;
}
document.oncontextmenu=new Function("return false")
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. april 2002 - 15:26 #27
nimda >> Læs lige tråden før du poster sligt møj.
Avatar billede lee Nybegynder
07. april 2002 - 18:45 #28
Man kan ikke gøre ret meget...
LAver du et gennemsigtig vandmærke ting henover dit billede er det ike ret pænt at se på længere, men der er ikke nogen der kan kopiere det til andet brug, da det er umuligt at gøre pænt.
Du kan vel egentlig benytte dig af at mange ikke kender krumspringene omkring højreklik, uden mulighed for at vælge kopier, men vil man så VIL man... på den anden side må du jo så ha lavet noget fedt... og dermed er det vel egentlig et skulderklap. Du har jo originalerne, så du vil altid kunne bevise billedet er dit. og så får den der har kopieret dit billede voldsomme forklarringsproblemer ;)

/Lee ;)
Avatar billede cyber-kox Nybegynder
08. april 2002 - 10:43 #29
Takker for point ;)