Avatar billede guttler Nybegynder
05. april 2002 - 14:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Partition Magic 7 og WinXP

Jeg har to drev, c og d. Xp ligger på c og fylder hele 1,7 GB ud af 2. Derfor vil jeg gerne flytte ca. 2 GB fra D-drevet over på C for at få lidt mere "albuerum".
Men når jeg prøver at gøre det med Partition Magic 7, sker der ingenting. Ved genstart ser det ud som om at der sker det der skal, men det hele ender med en fejl: Error 2003:File size does not match FAT allocation for file. Det ved jeg simpelthen ikke hvad betyder!! Hovedsagen er at størrelserne på drevene ikke har ændret sig. Hvad gør jeg nu ?
HD er på i alt 12 GB, C har 2GB(1,7, brugt på Win?!) D har 10GB (5 brugt)
Avatar billede hojben Novice
05. april 2002 - 14:11 #1
Luk det ene spørgsmål...
Avatar billede guttler Nybegynder
05. april 2002 - 14:14 #2
hvor gør jeg det?
Avatar billede hojben Novice
05. april 2002 - 14:15 #3
sådan :) tak
Avatar billede mortenoc Nybegynder
05. april 2002 - 14:24 #4
Kan det måske skyldes, at de to drev/partitioner har forskellige filsystemer? I Xp kan man vælge mellem FAT32 eller NTFS (eller hvad det nu hedder), men måske dit D-drev er formateret til FAT16 (som er et ældre filsystem)? I Partition Magic kan man se hvilket filsystem drevet er formateret til.
Avatar billede john Nybegynder
05. april 2002 - 14:29 #5
Har du husket at defragmentere først? Store mængder data spredt på disken kan give fejlmeddelelser. Og selvfølgelig som mortenoc skriver sikre, at du har samme formatering på begge drev. Hvis ikke kan programmet jo også klare dette.