Avatar billede jvind Nybegynder
05. april 2002 - 13:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Manglende lyd på SVCD film

Hej. Jeg har først rippet en DVD med clad DVD. Dernæst har jeg lavet en avi fil fra VOB, i FlaskMpeg. Denne avi vil jeg så gerne konvertere til svcd, så jeg kan bruge den i min stationære DVD afspiller. Jeg har brugt TMPGenc encoderen, men der er ikke lyd på. Der står på hjemmesiden at der ikke er en MP3 encoder med i TMPGenc, så jeg har brugt en extern (Lame enc.) Men der sker ikke rigtigt noget, hvad gør jeg galt...???
Avatar billede Slater Ekspert
05. april 2002 - 13:37 #1
Jeg tror ikke det er lovligt at stille den slags spørgsmål.
Avatar billede jvind Nybegynder
05. april 2002 - 13:42 #2
hej. Prøv at gå ind under www.divxit.dk og læs under lovgivningen. der står at det er helt i orden. til privat brug...
Avatar billede bab Nybegynder
05. april 2002 - 13:52 #3
Man må godt lave en backup.
jvind... prøv at bruge dvdx den laver det hele på en gang, der er indbygget dvd ripper og kan både SVCD og VCD format. Og så er den lige til at gå til.
her er linken...
http://www.pctip.ch/downloads/dl/19369.asp
Avatar billede jvind Nybegynder
05. april 2002 - 14:18 #4
hej bab. Det har jeg prøvet. Det virker heller ikke. der er problemet bare  et andet. Den stopper encodingen inde midt i processen.
Avatar billede bab Nybegynder
05. april 2002 - 14:21 #5
Så ved jeg ikke hvad der er galt.
Nu har du vel plads til de store filer.
Det lyder meget mystisk.... Sorry  :-(
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2002 - 14:36 #6
Har du husket at installere lame decoder. Ellers kan lyden jo ikke afkodes og spilles.
Avatar billede jvind Nybegynder
05. april 2002 - 14:40 #7
ja det har jeg
Avatar billede bab Nybegynder
05. april 2002 - 14:41 #8
Har du lyd på mpeg filen må du afspiller på PC?
Jeg går ud fra du har brændt en SVCD CD til din DVD afspiller.
er det korrekt?
Avatar billede jvind Nybegynder
05. april 2002 - 14:46 #9
Nej jeg har ikke brændt den endnu. Jeg har en avi fil som jeg har lavet i Flask Mpeg. Den fil vil jeg lave om til svcd format i TMPGenc. Når jeg har lavet denne, og den færdige fil (som skal brændes), er der ikke lyd på, da den af en eller anden årsag ikke dekoder lyden. Jeg har brugt Lame til dette, da der ikke følger en anden med i mpeg2 programmet.
Avatar billede cholm Nybegynder
05. april 2002 - 14:54 #10
Jeg plejer at bruge DVDx til dette. Rip dine VOB-filer og IFO-filer med Clad DVD. Derefter åbner du den IFO-fil der passer til filmen i DVDx, og vælger det outputformat du ønsker.

Kan hentes gratis her: http://www.dvd-digest.net/downloads/files/encode/DVDx_1_8a.zip

Læs mere her: http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/dvdx.html

Og her: http://www.vcdhelp.com/DVDConversionGuide/index.php?id=dvdtovcd3a.html#DVDx

/cholm
Avatar billede bab Nybegynder
05. april 2002 - 15:00 #11
Prøv at læse dette her...
Jeg er sikker på at det virker. Dit problem ligger i DIVX og
du skal derfor gemme lyden fra AVI'en igen. det står altsammen
her...
http://www.vcdhelp.com/divxtovcd.htm
Avatar billede cholm Nybegynder
05. april 2002 - 15:02 #12
bab >>> Beklager, jeg havde ikke set at du også tidligere har foreslået DVDx...

/cholm
Avatar billede bab Nybegynder
05. april 2002 - 15:05 #13
>>>> No Problem cholm...
Vi prøver jo bare allesammen at hjælpe.
Avatar billede jvind Nybegynder
05. april 2002 - 15:07 #14
Det ser ud til at være løsningen. tak
Avatar billede mobz Nybegynder
17. september 2002 - 21:03 #15
har du problemer med dvdx...kan du download hjælp her ftp://dvdx:dvdx@mobz.dyndns.dk/