Avatar billede hayat Nybegynder
02. april 2002 - 13:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Borland Builder.Adgang til en database på en server uden brug BDE

Jeg har lavet et program i Borland Builder 5.0 Enterprise edition, der bruger nogle tabbeller fra en access database der ligger på en server. lige nu sker forbindelsen via en Borland Builder Engine (BDE). men programmet skal kunne køre på en NT maskine, som ikke har noget BDE. Hvordan gør jeg programmet uafhængig af BDE??

Avatar billede borrisholt Novice
02. april 2002 - 13:57 #1
du kan bruge CreateObject .. Find noget ASP kode og se hvordan man gør der .. Og gør magentil i Builderen ...

Jens B
Avatar billede laffe Nybegynder
24. april 2002 - 23:04 #2
Hvad med at bruge ADO komponenter. De bruger da ikke BDE.
Avatar billede kloppie Nybegynder
03. december 2002 - 10:45 #3
Jeg mener også helt klart ADO. De er helt uafhængige af det underliggende system, og så er det rimelig let at komme igang med. Samtidig har det den fordel, at hvis du engang skifter miljø (f.eks. VC++ el. ASP) så bruger de også ADO(det gøres på stort set samme måde) og så kan man det jo.
Avatar billede hayat Nybegynder
14. september 2003 - 23:05 #4
Vi fandt en anden løsning. Tak for hjælpen