Avatar billede dr.truti Nybegynder
01. april 2002 - 22:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

MSN på linux ?

Er der lavet en MSN Client Til linux ?
Eller en Clone ?

Truti
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. april 2002 - 22:14 #1
Tror du microsoft ville støtte deres største konkurrent på den måde?

Med andre ord hvis det ikke er på www.msn.dk, så er der ikke noget program.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. april 2002 - 22:16 #2
Den findes til windows, windows XP og MAC: http://messenger.msn.dk/support/changelang.asp?client=1
Avatar billede dr.truti Nybegynder
01. april 2002 - 22:17 #3
james_t_dk > Jeg sagde ELLER clone... Til linux findes også Licq selv om icq.com er imod det.

Truti
Avatar billede linuxgeek Nybegynder
01. april 2002 - 22:18 #4
hmm... msn og Linux synes jeg ikke passer sammen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. april 2002 - 22:27 #5
du skal have din Linux til at køre .NET for at få det til at du.

.NET er standart på XP, og der kan opgraderes til det på 98 og 2000. .NET er en MS ting, tvivler på at den kommer til Linux før der er 2 fredage på en uge.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. april 2002 - 22:30 #6
OK måske jeg tager fejl:

Everybuddy 0.2.1 Beta 6

Date: July 2nd, 2001  License: GPL
Size: 726.3K
236.6K  Rating:

Review:
Everybuddy is designed to become a universal instant-messaging client that seamlessly integrates with all existing instant-messaging clients.
Currently, Everybuddy supports sending and receiving messages in both AOL and ICQ.

Yahoo! and possibly MSN support are planned for future releases.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2002 - 22:30 #7
http://gaim.sourceforge.net/ - den kan klare det meste
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. april 2002 - 22:32 #8
Jeg må give mig.........

We have a winner:

Imici Messenger 1.0.0

Date: August 9th, 2001  License: Open Source
Size: 142.9K  Rating:

Review:
Imici is an instant messenger with support for online presence notification, messaging and multi-party text conferencing.
In addition to its own protocol, Imici currently supports AOL, Yahoo, ICQ and MSN Messenger services.

Du finder den ved tucows, sammen med en lang række andre messengere......

http://linux.tucows.com/internet/messengers_license.html
Avatar billede dr.truti Nybegynder
01. april 2002 - 22:38 #9
nice.... 100% hvad jeg havde brug for... på win32 har jeg været på ICQ % MSN ved at bruge Trillian Men den fås ikke til Linux så denne er bare Kanon!
Tak For de mange forsøg ;-)

Truti
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2002 - 22:42 #10
så er det man undre sig over hvad der var galdt med med mit svar ??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. april 2002 - 23:53 #11
space>> måske fordi det ikke umiddelbart fremgår at dit program kan bruges med MSN.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2002 - 00:15 #12
Gaim is an all-in-one IM client that resembles AIM. Gaim lets you use AIM, ICQ, Yahoo, MSN, IRC, Jabber, Napster, Zephyr, and Gadu-Gadu, all at once