Avatar billede knappe Nybegynder
15. juni 2000 - 00:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Deling

Hvordan deler man en mappe med en kommando!?

Hvordan tildeler man rettigheder på en mappe med en kommando!?

Det er nemlig noget så skal foregå automatisk.
Avatar billede lcc Nybegynder
15. juni 2000 - 02:01 #1
NET SHARE <share_name>=<drive_letter>:<path>
f.eks NET SHARE Min_share=C:\folder

Du sletter den share med kommandoen:
NET SHARE Min_share /DELETE

Er ikke sikker på at du kan tildele rettigheder med en komando.

LCC
Avatar billede victor44 Nybegynder
15. juni 2000 - 08:10 #2
prøv 'calcs'

Avatar billede skovhus Nybegynder
15. juni 2000 - 09:22 #3
Syntaxen for net share er:

net share sharename=drive:path [/users:number | /unlimited] [/remark:"text"]

hvor number i [/users:number] er det max antal brugere der kan tillades adgang til resourcen samtidig. alternativt er det [unlimited], altså ubegrænset antal brugere, hvilket er default.

Der kan ikke sammen med net share kommandoen angives brugerrettigheder for den enkelte bruger.
Avatar billede knappe Nybegynder
15. juni 2000 - 09:50 #4
Tak for det hurtige svar.. "Icc" og "Skovhus". I fik løst halvdelen af mit problem. :-)

Jeg lader det lige stå resten af dagen for at se om jeg kan få svar på begge dele.

- ´calcs' jeg har ingen ide hva' du snakker om!?
Avatar billede victor44 Nybegynder
15. juni 2000 - 11:09 #5
Sorry cacls ..

Avatar billede stingbat Nybegynder
15. juni 2000 - 22:26 #6
Ifølge hvad man kan læse her:
http://www.32bit.com/forums/ubb/Forum11/HTML/000155.html
så står der at der ligger en såkaldt "rmtshare" i resource kit'et!
Har ikke selv lige checket, da jeg ikke lige har resource kit'et i nærheden..!

// Stingbat
Avatar billede victor44 Nybegynder
15. juni 2000 - 22:34 #7
rmtshare kobinerer net share og cacls.