Avatar billede dazul Nybegynder
30. marts 2002 - 21:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at sende post

Jeg ar to spørgsmål:

1. Jeg har lige fået ADSL i stedet for modem. Nu kan jeg pludselig ikke længere SENDE mails, men dog godt MODTAGE dem. Jeg ar prøvet mange forskellige adresser, så det må være hos mig, at der er noget galt. Outlook skriver, når jeg forsøger at sende:

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'gyldendals-bogklub@gyldendal.dk'. Emne 'Opsigelse af abb.', Konto: 'mail.worldonline.dk', Server: 'smtp.worldonline.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '553 relaying denied (#5.7.1)', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 553, Fejlnummer: 0x800CCC79

2. Jeg er efterhånden træt af meddelelsen: "Standardklienten til post er ikke installeret korrekt...", når jeg klikker på en mailadresse på en webside. Hvordan installerer jeg denne standardlient rigtigt?

Mvh. Dorte
30. marts 2002 - 21:32 #1
Hm.. kan nr.1 ikke være fordi du ikke har sat en rigtig, ev ny. smpt server indstilling i Outlook til? Er dit ADSL abo. WorldOnline?
Avatar billede dazul Nybegynder
30. marts 2002 - 21:35 #2
Nej, mit ADSL er hos TDC, men jeg kan vel køre videre med min mailadresse hos WOL?
30. marts 2002 - 21:37 #3
Det tror jeg ikke du skal regne med...
"Protokol: SMTP, Svar fra server: '553 relaying denied (#5.7.1)',"

Men hvis du godt kan modtage, men ikke sende kan du jo prøve at sidste SMPT'en til smpt.mail.dk da det er TDC. Prøv og se om det ikke hjælper.
Avatar billede francke Nybegynder
30. marts 2002 - 21:42 #4
Gå i Funktioner/konti/egenskaber/servere os sæt flueben i "min server kræver godkendelse"!!
Avatar billede dazul Nybegynder
30. marts 2002 - 21:48 #5
francke> har lige prøvet, og det hjælper tilsyneladende ikke.
30. marts 2002 - 21:50 #6
dazul >>
Prøv så at gå i Tools >> Accunts >> så skulle der gerne være en der hed mail. et eller andet, vis der kun er en vælg den. Vælg så propeties
30. marts 2002 - 21:51 #7
Under fanebladet server´. Under Outgoing mail >> Skir smpt.mail.dk og så OK
Avatar billede francke Nybegynder
30. marts 2002 - 21:53 #8
Så har du sat det forkert! Dit post bliver afvist grundet du ikke bliver godkendt!!!
Avatar billede dazul Nybegynder
30. marts 2002 - 21:58 #9
xzxzx-kan-ikke-logge > det virker! Tak!
30. marts 2002 - 22:00 #10
dazul >> Ok tak for points. Er dog ikke sikker på hvor lang tid du vil beholde din mail hos WOL.

Men hvis du er træt af at skifte mail hele tiden så regitrere et domæne, og så bruger den mail. Ellers brug en af de mange Gratis mail klienter, www.nameplanet.dk ex.
Avatar billede francke Nybegynder
30. marts 2002 - 22:01 #11
Jeg troede alt det grundlæggende var i orden!!
Avatar billede dazul Nybegynder
30. marts 2002 - 22:02 #12
francke> Hvem gav dig anledning til at tro det?
Avatar billede francke Nybegynder
30. marts 2002 - 22:06 #13
Det er der ingen grund til at tærske langhalm på!!
Avatar billede dazul Nybegynder
30. marts 2002 - 22:11 #14
Nej, tak for din deltagelse alligevel.