Avatar billede thefool Nybegynder
30. marts 2002 - 14:27 Der er 5 kommentarer

Net Render

Jeg kunne godt tænke mig at vide noget mere om netrendering, hvor kan jeg finde det og hvilke Renderingsmaskiner er de bedste
PS: jeg bruger 3DSMAX
Avatar billede mismis Nybegynder
30. marts 2002 - 14:47 #1
installer max på de maskiner du vil bruge men start ikke max

gå i start menuen og find discreet render server
start den på de maskiner der skal bruges som render stationer

på den maskine du har som master starter du så max og går i render indstillinger og trykker net render til så simpelt er det

bare husk hvis du har installeret third part plugins du bruger så som final render eller andet så skal det installers på render clienderne også

MVH

MIS
Avatar billede tm_helmer Nybegynder
01. april 2002 - 11:34 #2
Udemærket forklaring, men mismis har lige glemt nogle ting.

1. Installér MAX i den mindste udgave.
2. Del en mappe på dit netværk, sæt den op som netværksdrev på alle maskiner. Det er her dine renders skal ligge.
3. Start Network Rendering Server på alle maskiner, der skal rendere. Start Network Rendering Manager på een maskine, det er den, der styrer renderkøen.

I Queue Manager kan du se, hvad de forskellige maskiner laver, og hvilke renders, der venter.

Husk, hvis du vil bruge netrendering (på en effektiv måde ihvertfald) skal du rendere til enkeltframes (altså .tga, .jpg ell. lign.).

/* helmer */
Avatar billede mismis Nybegynder
01. april 2002 - 12:20 #3
jaa det har jeg da vist men nu er jeg nu heller ikke max bruger men jeg var da på sopret :)

mis
Avatar billede tm_helmer Nybegynder
01. april 2002 - 13:35 #4
Helt sikkert :-)

Jeg prøvede selv, for første gang, at sætte net rendering op til MAX4 her i påsken og det kører bare godt. En skam jeg ikke selv har en otte-ti 1,5GHz P4 maskiner til en render farm ;-)

PS. thefool, der forøvrigt en ret god og grundig vejledning i MAX's online reference.

/* helmer */
Avatar billede thefool Nybegynder
01. april 2002 - 17:53 #5
tak helmer