Avatar billede buhl Nybegynder
13. juni 2000 - 16:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Rich text in SQL server

Jeg har brug for at kunne gemme teksten fra en RTF kontrol i VB i min SQL server.

Spørgsmålet er:

Hvilken datatype er den mest hensigtsmæssige at bruge??
Hvordan skal min SQL se ud? (Er det et objekt eller er det text der overføres)

Håber der er nogen der kan komme med en god brugbar løsning.....

vh
Buhl
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
13. juni 2000 - 18:47 #1
Det nemmeste vil være et Text felt. Det kan indeholde en vilkårlig mængde tekst (ca.)!

Avatar billede buhl Nybegynder
13. juni 2000 - 20:36 #2
Jeg har brug for noget der kan indeholde Bold, italic og underline tekst. Et almindeligt tekst-felt er derfor ikke så vidt jeg ved det mest hensigtsmæssige.....
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
13. juni 2000 - 23:41 #3
Hvis du gemmer det som RTF indeholder det den formatering du har givet teksten! RTF indeholder ligesom fx. HTML formatering...
Avatar billede buhl Nybegynder
13. juni 2000 - 23:46 #4
Så hvilken datatype og hvordan skal SQL'en se ud for at det blivet gemt som RTF???
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
13. juni 2000 - 23:53 #5
RTF er almindelig tekst i stil med:

{\rtf1\ansi\ansicpg1252\uc1 \deff0\deflang1030\deflangfe

Dvs. noget som kun RTF kontrollen forstår! Men det er dog almindelig tekst som kan gemmes i et TEXT felt i SQL server...
Avatar billede buhl Nybegynder
14. juni 2000 - 08:29 #6
Tak for hjælpen, det var jo slet ikke så svært.....sådan er der jo så meget!