Avatar billede mbj Nybegynder
28. marts 2002 - 01:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejlmelding

Browseren viser følgende fejlmelding, når jeg går ind på min side:

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/virtual_users/jaha.dk/morten/news.php on line 19

Min linie 19 ser således ud:

while($data = mysql_fetch_array($foresp)){

Nogen der kan se fejlen?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. marts 2002 - 01:53 #1
Ja, jeg er synsk. Jeg kan se en fejl i din SQL-sætning i linien ovenover.

Skriv

  $foresp = mysql_query("SELECT......") or die(mysql_error());

og fortæl hvad din SQL-sætning er, samt hvad denne besked siger.
Avatar billede mbj Nybegynder
28. marts 2002 - 11:02 #2
Nu ser hele min kode sådan ud:

$db = mysql_connect("mysql.jaha.dk", "jaha_morten", "PASSWORD");
mysql_select_db("nyheder", $db);
$foresp = mysql_query("SELECT dato, overskrift, tekst FROM nyheder ORDER BY dato DESC LIMIT 0, 6");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){

    echo "<b>$data[1]</b> - ";
    echo date("j/n Y", $data[0]);
    echo "<br>$data[2]<br><br>";
}

Så det har jeg altså husket...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. marts 2002 - 11:40 #3
Du mangler den der ... or die....
Ellers får du ikke at vide hvad syntaksfejlen i SQL er
Avatar billede jalle Nybegynder
28. marts 2002 - 11:46 #4
$foresp = mysql_query("SELECT dato, overskrift, tekst FROM nyheder ORDER BY dato DESC LIMIT 0,6");
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. marts 2002 - 12:18 #5
Tror du virkelig det gør en forskel, jalle ??
Avatar billede mbj Nybegynder
28. marts 2002 - 12:40 #6
Tak tak, eric jakobsen, det var det der manglede...

Nu kan jeg se mine nyheder igen :)
Avatar billede jalle Nybegynder
28. marts 2002 - 12:55 #7
Jeg fik en ved at have mellemrum i limit på et tidspunkt så det er jeg holdt op med.

mbj >> hvor var fejlen ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. marts 2002 - 12:59 #8
Måske, jalle, i en meget gammel MySql  -  eller også var der noget
andet galt. Mellemrum (whitespace) er ellers ganske tilladt i SQL.