Avatar billede thwiz Nybegynder
25. marts 2002 - 18:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

DOS under XP

Er det muligt at afvikle DOS-programmer under Windows XP - jeg har et gammelt program, som jeg helst ikke vil undvære.
Avatar billede lsimony Nybegynder
25. marts 2002 - 18:11 #1
To open an MS-DOS program from a command prompt window
Open Command Prompt.
Type the name of the installed MS-DOS-based program you want to open, and then press ENTER. Or, change to the directory where the program is located and type its name there.
Notes

To open command prompt, click Start, point to All Programs, point to Accessories, and then click Command Prompt.
To switch between a full screen and a window, press ALT+ENTER.
To quit a command prompt session, type exit at the blinking cursor in the command prompt window.
Avatar billede lsimony Nybegynder
25. marts 2002 - 18:12 #2
Så det kan Win XP vel godt.
Avatar billede lsimony Nybegynder
25. marts 2002 - 18:13 #3
Teksten er taget fra Win XP hjælp
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. marts 2002 - 18:39 #4
det kan du sagtens, jeg har lige testet et over 10 år gammelt dosprogram, nemlig Quattro til regneark og så i WYSYWIG format, selv Wordperfekt vers. 5.0 virkede fint.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
25. marts 2002 - 21:27 #5
du kan også bare klikke på kør i startmenuen, og skrive cmd, så kommmer der en dejligt lille comanndovinude frem...

Meeen, det er ikke rigtig dos, så det er ikke alle dosprogrammer og specielt ikke spil der virker...
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
25. marts 2002 - 21:28 #6
hmm, lad os kalde en commando viunde istedet...
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
25. marts 2002 - 21:28 #7
vindue :-D
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. marts 2002 - 21:30 #8
thoeger> har du fået en virus i tastaturet ;o)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
25. marts 2002 - 21:40 #9
Hehe, nææh, nærmere i hjernen...
Har stået og glanet i et supermarked fra kl. 16 til kl. 20.30, det er ikke ligefrem noget der sætter hjernecellerne i sving :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. marts 2002 - 21:42 #10
sådan har jeg det også når jeg skal ned og handle sammen med konen, hun skal lige gennemgå alle priserne ;o)