Avatar billede cookie Nybegynder
25. marts 2002 - 11:31 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

PDF til PDF

Hejsa

Findes der et program der kan konvertere en højopløselig PDF (300 dpi) til en lavopløselig (72 dpi) uden at skulle lave til postscript først ??
Avatar billede Himbear Nybegynder
25. marts 2002 - 11:37 #1
Adobe Illustrator kan gøre det. Hvis du åbner den deri og gemmer igen, så kan vælge opløsningen.
Avatar billede Jman Praktikant
25. marts 2002 - 11:40 #2
du kan benyte adobe acrobat til det
Alternativer er bl.a. Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Indesign...
Avatar billede freekyzone Nybegynder
25. marts 2002 - 11:42 #3
Adobe Illustrator og Adobe Photoshop samt Adobe Image..
Avatar billede cdc Novice
25. marts 2002 - 11:49 #4
Fra spm. http://www.eksperten.dk/spm/188859

http://www.eksperten.dk/spm/138207
giver en beskrivelse af distillers indstillingsmuligheder.

Hvis du vil længere ned i størrelse, så er der i quality du skal sætte ind. (Low eller minimum).

Sæt downsampling til 72 dpi
og "images above" til 72 dpi.

Har du installeret Acrobat 5 korrekt er det bare at skrive pdf'en ud igen. Skriv til printer "Acrobat distiller" og indstil ovennævnte under properties->pdf settings->conversion settings
Avatar billede cookie Nybegynder
25. marts 2002 - 13:16 #5
Tak for svarene -
Avatar billede cdc Novice
25. marts 2002 - 13:17 #6
tanx :o)
Avatar billede m-lab Nybegynder
25. marts 2002 - 14:47 #7
/cdc: He-he, godt du var vågen ;-)
Avatar billede cdc Novice
25. marts 2002 - 14:56 #8
m-lab-> du havde jo svaret i det spm. jeg selv deltog i, ja så var det jo så nemt :o)