Avatar billede rene2u Nybegynder
24. marts 2002 - 21:57 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette PQI fil....

Hej Eksperter

Ja, nu giver jeg snart op, jeg har haft mange glæder af mit PowerQuest DriveImage 5,0 program.... men nu er der problemer....

Jeg har på et af mine partitioner (35 Gb NTFS) 3 stk filer liggende (xp8.PQI, xp8.001, xp8.002 = ca 1,4 gB)
Disse filer kan jeg overskrive med PQI men ikke slette, nu skal de væk, hvad gør jeg..?

Jeg har shared hele drevet, og har forsøgt at starte i safe mode og prøvet sletning her, men uden held.. Jeg har installeret den gl. Norton Commander (DOS) for jeg vidste at den måske kunne "Vold-slette" filerne, men den kan ej læse NTFS drev.

Men der må der være en måde de kan fjernes på også uden "vold"  ;~}  ..? Hjælp

/rene2u

Avatar billede retaxes Nybegynder
24. marts 2002 - 22:04 #1
overskriv dem med tomme pqi-filer eller højreklik på dem en ad gangen og slet dem som Administrator.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. marts 2002 - 22:06 #2
nej, det duer ikke med at h.klikke på dem, det er kun når et program skal startes, sorry.
Avatar billede rene2u Nybegynder
24. marts 2002 - 22:09 #3
retaxes/ "overskriv dem med tomme pqi-filer" øhhh.. hvordan vil du gøre det !? (xp8.PQI, xp8.001, xp8.002 = ca 1,4 gB)

/rene2u
Avatar billede rene2u Nybegynder
24. marts 2002 - 22:14 #4
Det jeg mener med "Disse filer kan jeg overskrive med PQI men ikke slette dem " er at jeg kan lave en nu "ghost" med samme navn oveni og den overskriver så filerne, men de nye jeg laver kan jeg jo heller ikke slette jeg har lavet 3-4 forsøg da jeg troede at det måske havde noget med at gøre at jeg havde password beskyttet "ghost-kopien"/ imagefilerne, men her skulle jeg blot indtaste mit pasw. for at få lov af PQI at overskrive, her efter lavede jeg så ny image ude password med samme navn, men de ka stadig ikke slettes..

/rene2u
Avatar billede rene2u Nybegynder
24. marts 2002 - 22:15 #5
Ps.. ja jeg er logget på som Admin.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. marts 2002 - 22:17 #6
det var kun ment som en nødløsning hvis de lå og fyldte op.

Hvad siger egenskaberne for filerne, for de kan vel ikke være skrivebeskyttet, er de det må du fjerne skrivebeskyttelsen.
Avatar billede rene2u Nybegynder
24. marts 2002 - 22:20 #7
Hmmmm... jeg fandt et "voldprogram" for at prøve den løsningsmodel af. http://www.analogx.com/contents/download/system/shred.htm ... problemet er ikke løst....
Avatar billede rene2u Nybegynder
24. marts 2002 - 22:33 #8
nej det virker ikke som de er skrive-besk.
Jeg tog lige et skærmdump med properties på en af filerne samt den fejlmeddelse som jeg får når jeg forsøger at slette.
se en her http://www.rene2u.mobilixnet.dk/dk/slettes.jpg

/rene2u
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. marts 2002 - 22:39 #9
nej, den ser ikke ud til at være skrivebeskyttet, weird!

lad spm. stå lidt endnu, det kan være der er en der har løsningen.
Avatar billede rene2u Nybegynder
24. marts 2002 - 22:39 #10
E:\>attrib *.* /s -h -r -s
Access denied - E:\RECYCLER\NPROTECT\NPROTECT.LOG
Access denied - E:\workst-tmp.PQI
Access denied - E:\workst1.002
Access denied - E:\workst1.003
Access denied - E:\workst1.PQI
Avatar billede rene2u Nybegynder
24. marts 2002 - 22:40 #11
Point hævet fra 60 - 200  ;-))
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. marts 2002 - 22:47 #12
jeg tror at du skal prøve at boote på din CD og foretage en Repair i Konsolmode, når du står i Konsolmode skulle det være muligt at slette dem med håndkraft.

Prøv det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. marts 2002 - 22:47 #13
jeg skal lige gå en tur med hunden, er tilbage om 20 minutter ca.
Avatar billede rene2u Nybegynder
24. marts 2002 - 23:02 #14
oki..... prøver lige det efter : I task manager at afbryde explorer, og beholde joblisten fremme og finde filerne i nyt job(kør), marker og tryk slet job (kør). - Virkede heller ikke......
Prøver repair i konsolmode....
Avatar billede rene2u Nybegynder
24. marts 2002 - 23:17 #15
retaxes/ JUUUUUUHUUUUU............... Efter at have valgt R for Repair i Konsolmode og logget ind som Admin fik jeg slettet filerne. !
Håber du og hunden fik lidt af den friske "næsten-forårsluft" Takker !

/rene2u
Avatar billede rene2u Nybegynder
24. marts 2002 - 23:18 #16
retaxes/ Kast lige et svar så får du lige 200 friske "bananer" ;-))

/rene2u
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. marts 2002 - 23:26 #17
jo, det var en dejlig tur med udsigter til måneskin og stjerner!

Ovenstående kom jeg lige i tanker om inden jeg satte snor på hunden ;o)
Avatar billede rene2u Nybegynder
24. marts 2002 - 23:48 #18
LoL... ja harddisken kører sommetider lidt i baggrunden hos jeg også, selv om der er andre gøremål... ;-))

/rene2u
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. marts 2002 - 23:49 #19
takker for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes

Nu vil jeg se dyner ;o)
Avatar billede rene2u Nybegynder
25. marts 2002 - 00:02 #20
også her....og hende der ligger under dem... ;-) sov godt... ;-)
Avatar billede johnbp Nybegynder
13. maj 2002 - 10:20 #21
Hvis du for problemet igen Har lige selv haft problemos.
john

Solution: Cannot move or delete image file; message states image file is write-protected

NOTE: If you are trying to fix this problem on a Windows 2000 machine, please skip directly to step 3.

To fix the problem, perform the following:

IMPORTANT NOTES
-------------------------------
If you have Windows XP Pro, follow step 1, skip step 2, and then follow steps 3-11.

If you have Windows XP Home, skip step 1 and follow steps 2-11.

1. Disable simple file sharing.

  a. Open a Windows Explorer window.

  b. From the Tools menu, select "Folder Options."

  c. Click the View tab.

  d. Deselect the option "Use Simple File Sharing" (the last option in the list).

2. Reboot into Safe Mode.

  a. Reboot your computer.

  b. Immediately before Windows XP starts loading, press the F8 key.

  c. From the menu that appears, select the Safe Mode option.

NOTE: If the image is split into multiple files (.002, 003, etc.), you must perform steps 3-11 for each file, or you can select all the files at once and perform the steps on the files as a group.

3. Right-click the image file you are having problems with and select "Properties."

4. Click the Security tab.

  In the "Group or user names" column, you should see only one entry--"SYSTEM."

5. Click "Add" to display the "Select Users or Groups" dialog.

6. In the column labeled "Enter the object names to select," type your own user name (i.e., the name you use to log in to XP).

7. Click "OK."

  The user name you entered should now appear in the same box as the "SYSTEM" user.

8. Select your user name.

9. In the "Permissions for .." box, select "Full Control."

10. Click "Apply."

11. Click "OK."

You should now be able to move or delete the image file.