Avatar billede no_doubt Nybegynder
20. marts 2002 - 22:29 Der er 47 kommentarer og
1 løsning

Underlig Dyreviden

Nogen der kan nogle underlige Spm + svar om:

Hest
Gris
Ged
Får
Kanin
Hund
Kat

Nogen jeg ikke kendes belønnes med 5 p. hver.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. marts 2002 - 22:32 #1
Hvorfor kan en hest ikke blive elektriker?
Fordi den taber pærerne :)
Avatar billede no_doubt Nybegynder
20. marts 2002 - 22:32 #2
Hold nu op, det er dybt seriøst
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. marts 2002 - 22:33 #3
Grisen er det dyr, som ligner mennesker mest anatomisk...

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. marts 2002 - 22:33 #4
Så vidt jeg husker bøjer hestes knæled den modsatte vej end køers...

/J
20. marts 2002 - 22:35 #5
Der er dødstraf i kina for at slå en Panda ihjel.
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. marts 2002 - 22:35 #6
Hunden er ikke menneskets bedste ven - det er rent faktisk fåret, da det har givet mennesket mere (tøj, mad, mælk osv) end hunden nogensinde har gjort.
Mener faktisk også der er flere får end hunde...

/J
Avatar billede backside Nybegynder
20. marts 2002 - 22:35 #7
Jeg har en om guldfisk, var det noget?
Eller er det kun netop de dyr du nævner der?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. marts 2002 - 22:37 #8
jones_net> det er ikke rigtigt vedr. hestes og køers knæled:-(
Avatar billede no_doubt Nybegynder
20. marts 2002 - 22:37 #9
jones_net, du er på rette spor *s*
Avatar billede repsac Nybegynder
20. marts 2002 - 22:38 #10
Hvad er arbejdstrav?

"Traven er en 2-taktsbevægelse med 4 faser. Hesten løfter i trav - forudsat der ikke er tale om pasgængere - de diagonale ben samtidigt f.eks. højre forben og venstre bagben. Venstre forben og højre bagben bærer hesten og rytterens vægt. Inden venstre bagben  og højre forben sættes til jorden, har hesten allerede løftet det modsatte diagonale benpar. Dette korte øjeblik..."

Mere? ;o)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. marts 2002 - 22:38 #11
den islandske hest er udover de tre normale gangarter, skridt, trav og galop også udstyret med tölt og pasgang
Avatar billede htx98i17 Professor
20. marts 2002 - 22:39 #12
hahahahe hvad får dig til at tro at hestes knæled bøjer den modsatte vej?
Avatar billede repsac Nybegynder
20. marts 2002 - 22:40 #13
Heh... jeg kan lidt om lam...

Umiddelbart efter fødslen sættes et elastik om lammets hale (tredie hale-knogle - eller hvad fa'en det nu er det hedder), så den nederste del af halen visner og falder af...
Avatar billede htx98i17 Professor
20. marts 2002 - 22:40 #14
men det ville ellers se herre sjovt ud :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. marts 2002 - 22:40 #15
Thors hest Sleipnir var ifølger de gamle sagaer ottebenet, hesten var en islandsk hest, og da tölt er en meget hurtig 4 taktet gangart, ser det ud som om hesten har flere ben, så derfra stammer myten om Sleipnirs otte ben
Avatar billede granat_anden Nybegynder
20. marts 2002 - 22:41 #16
Alle heste er i familie med din mor... Det var sq da underligt hva? Viden er ikke noget, man skal spøge med. Slet ikke om grise.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. marts 2002 - 22:42 #17
hvis et uklippet får lægges helt lige på ryggen, kan det rent faktisk risikere at dø af det, da fårets tynde ben kan have svært ved at bruges som ballast til at vende fåret om
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. marts 2002 - 22:42 #18
Synes jeg bare at have læst engang, men nu jeg har tænkt over det lidt, så var det ikke rigtigt... Det jeg skulle have skrevet var, at køer og heste som regel lægger sig ned forskelligt. Den ene med bagenden først, og den anden med forenden først... Kan ikke dokumentere det, men jeg synes at have hørt det engang...

/J
Avatar billede repsac Nybegynder
20. marts 2002 - 22:45 #19
"Forknæerne" på en hest er da som på mennesker - "bagknæerne" er modsat ikk'
- eller husker jeg forkert?
Avatar billede repsac Nybegynder
20. marts 2002 - 22:46 #20
Ahrm... det skal lige siges at jeg nok ikke kan betegnes som hestefreak! ;o)
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. marts 2002 - 22:48 #21
Den letteste måde at kende forskel på en hare og en kanin er, at hare har sorte ørespidser...

/J
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. marts 2002 - 22:48 #22
hestens knæ sidder faktisk helt oppe, det midt på benet der bukke "den anden vej" hedder hasen, og er at sammenligne med vores hæl
Avatar billede jelzin101 Praktikant
20. marts 2002 - 22:49 #23
ztyxx>> for at korrektere var sleipner odins hest, thor brugte 2 geder istedet.
Avatar billede backside Nybegynder
20. marts 2002 - 22:50 #24
En kanin kan fåes i over 340 farver.  ;)
Avatar billede repsac Nybegynder
20. marts 2002 - 22:51 #25
=>ztyxx: Exactly what I said... Jeg er _ikke_ hvad der kan betegnes som hestefreak :) - Som andre :DDD ;o)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. marts 2002 - 22:53 #26
jelzin101 du har ret, du skal hænges:-)
men den havde otte ben
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. marts 2002 - 22:55 #27
Katte:
I gamle dage var katte forbundet med hekse, og troldmænd. De var en slags materialisering af Djævlen.
Næsten alle forbinder sorte katte med ulykke.

Faktisk er katten det dyr, der gennem tiderne er forbundet med størst ulykke og overnaturlighed.

Alligevel tilbad de gamle egyptere katte som de troede var guder - måske det er derfor de alle er døde...;-)

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. marts 2002 - 22:59 #28
Apropos farver:
Hunkatte har kun 2 farver.
Det er kun hankatte der kan have 3 farver...

Og så "undtagelsen der bekræfter regelen":
Mine "gamle" havde en 3 farvet hunkat for mange år siden. Den blev gravid, og de tog den med til dyrlægen, som grinte af dem og sagde, at 3 farvede katte altid var hankatte, så den var i hvert fald ikke gravid!!

Så må den sq have været tvekønnet, for den fødst en håndfuld killinger lidt senere!!!

/J
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. marts 2002 - 23:02 #29
hunkatte kan sagtens være trefarvede, en rød hankat parret med en sort hunkat, giver KUN trefarvede hunkatte, og hannerne bliver kun sorte eller røde
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. marts 2002 - 23:04 #30
OK, du lyder meget overbevisende:-)

Jeg kan kun huske det fra da jeg var noget mindre end jeg er i dag...

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. marts 2002 - 23:06 #31
Er det egentlig ikke allerede lykkedes at indoperere et organ fra en gris, som holdt en patient i live nogle dage, inden patienten kunne få et donor organ fra et menneske...??

Var det et hjerte, eller er det stadig på drømmestadiet...
Der var også noget om det på TV2 for en lille uge siden eller så...

/J
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. marts 2002 - 23:07 #32
har selv killinger der ser sådan ud, med den farve forældre
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. marts 2002 - 23:10 #33
Så må det være noget man engang troede...

Som regel er de levende beviser betydeligt bedre end døde...!!
Men OK, så lærte jeg da også noget i dag:-)

/J
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. marts 2002 - 23:19 #34
no_doubt> hvad skal det egentlig bruges til??
Avatar billede no_doubt Nybegynder
20. marts 2002 - 23:25 #35
en personale fest, som jeg sagde, dybt seriøst *s*
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. marts 2002 - 23:30 #36
hvilken type firma??
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. marts 2002 - 23:32 #37
Det er jeg ikke sikker på at vi vil vide;-)
*griner*

/J
Avatar billede no_doubt Nybegynder
20. marts 2002 - 23:38 #38
*g* Bank
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. marts 2002 - 23:41 #39
Hvis jeg oplever at min bankmand sidder og grynter eller siger muh, så er jeg sq godt nok bange for, at jeg vil miste alt respek for ham!! Så lad os endelig leve i uvidenhed om hvilken bank!!;-)

Godnat

/J
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. marts 2002 - 23:42 #40
årh hvad pokker, de har da "tusser" og "hunde" i en bank
Avatar billede jones_net Nybegynder
21. marts 2002 - 08:33 #41
LOL!!

/J
Avatar billede repsac Nybegynder
21. marts 2002 - 17:43 #42
Hvis katte er hvide og har blå øjne er de ofte døve... Så hvis du forsøger at råbe til en hvis møjkat med blå øjne at den skal skride kan du godt glemme det - kast en balje vand på den i stedet ;o)
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2002 - 16:09 #43
Luk nu dette spm!
Avatar billede no_doubt Nybegynder
25. marts 2002 - 21:42 #44
Hvad skal folk have ?
Avatar billede jones_net Nybegynder
26. marts 2002 - 08:24 #45
Jeg skal have det hele - jeg er den eneste der har svaret!!

Nej, spøg til side... Du skal give point til dem du synes, og det antal du synes! Dem der ikke har lavet et svar skal du måske lige bede om et svar fra, og så give dem en dag eller tre, så de kan få svaret, og så kan du dele ud derefter...

/J
Avatar billede no_doubt Nybegynder
26. marts 2002 - 13:35 #46
alle der ik har svaret får idag til det
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. marts 2002 - 15:01 #47
skal ikke have point :-)
Avatar billede no_doubt Nybegynder
27. marts 2002 - 15:53 #48
andre ?