Avatar billede zyberwizard Nybegynder
19. marts 2002 - 14:25 Der er 32 kommentarer og
7 løsninger

Fuck mand..Hjælp til Harddisk Error ?! ..Argh §!

Godt jeg har et system der ser sådan ud...til en lille maskine..

350 Mhz K6-II
192 Mb Ram
Og så en Quantum Fireball 6.4 GB Harddisk

Jeg fdiskede harddisken til to på 3.04 GB...

Så satte jeg en satte så en 4 gb disk i OVEN I den anden som slave..Vidste godt at den ikke virkede men jeg prøvede....

Da den ik duede alligevel pillede jeg den fra..Nu når jeg starter den op med den den standard 6.4 gb disk skriver den følgende :

Ugyldig Systemdisk
Disk I/O-Fejl
Skift Disk, og tryk på en tast..

Hvad er der galt ?!
Avatar billede kokain Nybegynder
19. marts 2002 - 14:27 #1
hvilket styrersystem har du??
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
19. marts 2002 - 14:27 #2
Der er intet styresystem på endnu da jeg somsagt har FDisket
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 14:28 #3
jamen hvis du har fdisket den om så er der jo intet filsystem på eller er der det på??
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. marts 2002 - 14:28 #4
så er det jo nok derfor, skal du se! ;0)
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 14:29 #5
jamen så skal du jo lægge et på *SS*
Avatar billede kokain Nybegynder
19. marts 2002 - 14:29 #6
jamen så skal du boot fra din windows-cdrom og lægge windows ind og så virker det hele igen
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
19. marts 2002 - 14:29 #7
Jamen jeg kan heller ikke bruge en Bootdiskette...Det er et Asus PB5
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 14:29 #8
det vil nok hjælpe *GG*
Avatar billede otis Nybegynder
19. marts 2002 - 14:29 #9
du skal bare smide en bootdisk i ?
Avatar billede otis Nybegynder
19. marts 2002 - 14:30 #10
lægge windows ind ?.. ej nu holder I ()/&¤(/¤#%
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
19. marts 2002 - 14:30 #11
Den kan sagtens finde HDEN ude i bios..Og den lyser også
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
19. marts 2002 - 14:31 #12
Går ud fra det er "den gamle bios" - hehe? - prøv at rode lidt med "boot sequence" så der står noget ala "A only" - eller "C, A, D" ...

Bare rod lidt med det ... den gamle bios er noget værre lort! :P

\\- RAZ
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
19. marts 2002 - 14:31 #13
Otis > der kommer linux ind senere  Men FØRST windows..bare for at få den op at køre
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 14:31 #14
tag da linux når du nu er i gang
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
19. marts 2002 - 14:31 #15
Jeg kan ik starte op med en bootdisk..Den freaker og skriver det der ugyldig system disk osv
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
19. marts 2002 - 14:32 #16
Boot Sequence står til : A, C
Avatar billede klatten Nybegynder
19. marts 2002 - 14:32 #17
Kan du ikke bruge en bootdiskette?

Tryk så på Delete-tasten under opstart at pc'en. Så kommer du i Bios. Der skal du ændre boot-rækkefølge, så du kan boote på en diskette (a-drev) eller på din Win-cd.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 14:32 #18
er du så sikker på at disken virker?? ellers hent en på www.bootdisk.com
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
19. marts 2002 - 14:33 #19
Sæt den til A, C, D - eller A, D, C eller A only hvis der ..

Selvom der står "A, C" kan den godt lave noget andet - prøv lidt med de andre mulighed med A som primær.
Avatar billede moondk Nybegynder
19. marts 2002 - 14:34 #20
Du skal først gå ind i bios og tjekke om du har sat enten floppy eller cd-rom til første boot (husk og sætte hdd0 til første boot efter install) alt efter om du har en boot diskette eller en boot cd-rom. Hvis du ikke har nogle af delene så må du jo ud og købe windows
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
19. marts 2002 - 14:34 #21
Den skriver kun ... CDROM drevets navn når den loader, men ik harddisken.... Men den er ude i bios ..der kan jeg detecte den og den lyser osv
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
19. marts 2002 - 14:35 #22
Der er ik noget der hedder A , C , D kun C Only og så noget med cdrom
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 14:35 #23
sikker på dit diskdrev virker så?
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
19. marts 2002 - 14:38 #24
Min harddisk Virker...
Avatar billede red_eagle Nybegynder
19. marts 2002 - 14:40 #25
Prøv delene i en anden computer. Så kan du jo se hvad der IKKE virker :)
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
19. marts 2002 - 14:42 #26
Prøver at bytte lidt om på kablerne..brb in a few secs
Avatar billede moondk Nybegynder
19. marts 2002 - 14:43 #27
Hur du formateret c: efter fdisk?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 14:43 #28
ja men dit diskettedrev?
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
19. marts 2002 - 14:49 #29
Jeg har formateret C og D ... altså partitionerne....Men kigger lige lidt videre..brb
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
19. marts 2002 - 14:54 #30
Nu skriver den Harddisk(s) Diagnosis Fail
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
19. marts 2002 - 15:02 #31
Hjælp !
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
19. marts 2002 - 15:05 #32
skal i have 200 for at gide ?! ... *RrR*
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
19. marts 2002 - 15:18 #33
bahh..KOM NU MAND ..D:
Avatar billede klatten Nybegynder
19. marts 2002 - 15:28 #34
Spørgsmål som du bedes besvare, så vi kan hjælpe med fejlfinding.

Virker dit A-drev?
-Hvordan kom du egentlig ind i fdisk?
-Brugte du ikke en bootdiskette til det?

Du skriver "Boot Sequence står til : A, C"
-Når du booter med en diskette i A-drevet, er der så overhovedet noget aktivitet i drevet. Dvs kører A-drevet og lyser pæren?

Efter du brugte fdisk til at partionere, har du da husket at angive aktiv drev?....og derefter genstarte pc'en?

Vedr. din kommentar: "Den skriver kun ... CDROM drevets navn når den loader, men ik harddisken.... Men den er ude i bios ..der kan jeg detecte den og den lyser osv"
Jeg kan forstå, at du har pillet lidt ved kablerne og flyttet lidt rundt på dem. Det er meget vigtigt at dit IDE-kabel vender rigtigt, da du kan ødelægge HD ved at vende det forkert. Sørg for at HD er tilsluttet Primary IDE (kig i din manual for at se, hvilket stik på bundkortet, der er 'primary' og hvilket er 'secondary'.
Avatar billede klatten Nybegynder
19. marts 2002 - 16:03 #35
så lukker jeg ned her....

Er online i morgen igen
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
19. marts 2002 - 16:03 #36
Mit a drev virker...
Jeg kom ind i FDISK -.FØØØR jeg satte den gamle 4 gh i som slave...
Der er ik nogen umiddelbart aktivitet i drevet...det lyser faktisk ik....
Jeg har formateret drevene ( før jeg satte den gamle i ) .... Og sat En som aktiv
Avatar billede klatten Nybegynder
20. marts 2002 - 09:23 #37
Der er altså ingen aktivitet/lys i A-drevet, men du mener alligevel at det virker! Hvis det virker, så er det fint!

Men du siger også at din harddisk virker:
Den sidste fejl du beskrev "Harddisk(s) Diagnosis Fail" tyder på en defekt harddisk eller forkert kabelføring:
http://www.pcguide.com/ts/x/sys/booterrGBER21-c.html

Når du har sikret dig at diskettedrev og harddisk er 100% OK, så kig i BIOS igen og kig på boot-rækkefølgen igen. Det skal være muligt at boote på a-drevet (eller dit cd-rom drev).
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
20. marts 2002 - 14:01 #38
Jeg sendte den over til en ven..Han løste problemet..Den kører nu..Spørger ham senere hvad der var galt ...
Avatar billede kk40637 Nybegynder
19. marts 2003 - 16:38 #39
Hvad var der galt?????