Avatar billede scumpaq Nybegynder
18. marts 2002 - 20:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Boote på Win XP CD-Rom

Jeg har netop købt ny PC, som jeg nu skal have rullet Win XP Pro på. PC´en er ren - dvs. der er intet software på den.

Hvis jeg via BIOS vælger CD-Rom som "1st boote device" får jeg følgende melding når der forsøges at boote på den:

Searching for boote record from CDROM .. not found
Searching for bootes record from FLOPPY .. not found
Searching for bootes record from IDE-0 .. ok

Jeg har en Win 98 boote diskette som jeg kan boote på - men dig stadigvæk ikke få adgang til CD-Rom drevet. Jeg har ingen Win 98 CD rom.

Håber nogle kan hjælpe mig ..

vh. Scumpaq
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2002 - 20:51 #1
Hent en ny bootdisk fra www.bootdisk.de

De har med sikkerhed cdrom-understøttelse.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2002 - 20:52 #2
Hvis du vel at mærke har mulighed for det :)
Avatar billede scumpaq Nybegynder
18. marts 2002 - 21:01 #3
Jeg har internetadgang fra PCén ved siden af :o)
Regner så med at jeg skal have Win XP Pro Eng bootdisketten, men den er 4.7 MB !
Hvad gør man så når nu den fylder mere end én diskette. Hvordan splittes den op så den virker ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. marts 2002 - 21:19 #4
scumpaq> det er en exefil som skal køres - så vil den spørge efter diskette 1 + diskette 2 + diskette 3 + diskette 4 - altså 4 disketter i alt fylder winxp pro disketterne :)
Avatar billede hub Nybegynder
18. marts 2002 - 21:24 #5
Jeg ved godt, at du ikke har 98 CD'en, men det enste du skal bruge på den for at følge nedenstående fremgangsmåde, er filen smartdrv.exe og den kan du vel få tilsendt af en på Eksperten

Install Windows XP from DOS (ie. no OS on a new hard drive):

Boot with a Windows 98 Start Up disk
Insert the Windows 98 CD into the CD reader
Run smartdrv.exe from the Win98 directory on the windows 98 CD (file caching)
Type cd.. to back up to the root directory
Insert Windows XP CD into the CD reader
Copy the i386 folder to C:\
Go into C:\i386 folder on C: and type winnt.exe to launch the setup from the hard drive.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
18. marts 2002 - 22:13 #6
Hmm det lyder nu mere som det er BIOSen der skal opsættes .. han siger godt nok han har sat CD rom som 1st boot device, og hvis det er en splinterny PC .. burde den også finde CD rom drevet .. når du tænder den ..
Avatar billede hub Nybegynder
18. marts 2002 - 23:04 #7
Nej, det tror jeg ikke--BIOS ser da ud til at have fundet CDROM, men kan ikke finde bootsectoren på CD'en..
Avatar billede scumpaq Nybegynder
18. marts 2002 - 23:05 #8
hub, du har været stærkt medvirkende til at løse mit problem.
Lav lige et svar så du kan få del i pointene.
Avatar billede hub Nybegynder
19. marts 2002 - 00:41 #9
Takker :-)
Avatar billede hub Nybegynder
19. marts 2002 - 00:44 #10
DOH, det er sent..SVAR, mener jeg :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2002 - 00:01 #11
Lukker du snart spørgsmålet?