Avatar billede snowball Novice
06. juni 2000 - 23:50 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Lukke helt !

Jeg har en PC med at ASUS P2B bundkort som jeg gerne vil ha' til at lukke helt ned selv !

Det virker helt fint i Win9x men ikke i Win2k. Jeg har læst et par steder man bare skal slå alt hvad der hedder APM til, men så genstarter PC'en bare i stedet for at lukke !!!

Nogen andre forslag ?¿?¿?

Snowball
Avatar billede tue Nybegynder
07. juni 2000 - 00:15 #1
du skal gå ind i control panel>power settings> apm> og så slå det til!
Avatar billede tue Nybegynder
07. juni 2000 - 00:16 #2
Ok, måske skulle jeg æse spørgsmålet får jeg svare !
Avatar billede snowball Novice
07. juni 2000 - 00:19 #3
Ja tak ;)

Snowball
Avatar billede bubby Nybegynder
07. juni 2000 - 00:27 #4
hmmm lyder mystisk... sikker på at det hele er installeret rigtigt?
Avatar billede snowball Novice
07. juni 2000 - 00:30 #5
Hvad skal der (mere) være installeret ???

Snowball
Avatar billede denniss Nybegynder
07. juni 2000 - 01:21 #6
det er set et par gange at det hjælper med bíos opgradering.
går ud fra at du har været alle de steder der har med apm, inkl. i bios's
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2000 - 01:39 #7
Lukke ned af sig selv. Hvis win2000 ikke gør dette, så er der fejl i installationen. Det har jeg selv prøvet. En rep. omgang, så var det i orden.
Avatar billede snowball Novice
07. juni 2000 - 07:16 #8
denniss: Jeg har ikke kigget videre i BIOS'en for det virker jo i Win9x, men en BIOS opdatering er nok ikke helt af vejen ;)

kharder: Hvad mener du med det ??? Vil du ligge Windows ind igen oveni den gamle eller hva' ???

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2000 - 08:22 #9
Yep windows2000 kan reparere sig selv. Har set problemet på flere forskellige PC'er, så jeg tror det er et problem et af de over 60000 problemer, som der er i windows2000
Avatar billede sonne Nybegynder
07. juni 2000 - 09:35 #10
Jeg har et AOpen bundkort hvor jeg har haft problemet med at den ikke lukkede computeren helt, men ovennævnte løsning løste problemet.
Jeg har tidlige forsøgt med BIOS opgradering og forskellige indstillinger i BIOS vedr. Power-save uden at det har løst poblemet.

/vh
Aksel
Avatar billede snowball Novice
07. juni 2000 - 09:39 #11
OK ! Jeg prøver at ligge den ind oveni den gamle !

Snowball
Avatar billede double-g Juniormester
07. juni 2000 - 21:32 #12

Ifølge Windows Help, så slår Windows2000 selv APM til under installationen, hvis bundkortet understøtter APM 100%. Hvis AMP ikke er slået til, så skulle det altså være BIOS'ens skyld.

Avatar billede sen8or_slettet Nybegynder
08. juni 2000 - 12:04 #13
Hejsa Snowball,

LAD VÆRE MED AT GENINSTALLERE!!!

Jeg har også et ASUS mobo ligesom dit og jeg har nøjagtigt samme problem! Jeg har geninstalleret W2K en del gange - af andre årsager - og det både den danske og engelske version. Jeg har haft nedslukningen til at virke et par gange, men dette ophørte kort tid efter...Kender ikke til en metode, hvorpå JEG kan få nedlukningen til at virke...Det må være bundkortet det er galt med...Måske der ligger en BIOS-upgrade?

Dette er ikke et svar men sikkert opmærksomheden værd! ...Men du må dog gerne give mig pointsene :-)

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede snowball Novice
08. juni 2000 - 12:07 #14
Har heller ikke om-installeret endnu. Prøver lige en BIOS upgrade først. Hvis det ikke hjælper tror jeg dog ikke jeg gider at gøre med ved det !

Snowball
Avatar billede sen8or_slettet Nybegynder
08. juni 2000 - 13:16 #15
Godt, med hensyn til BIOSén gider du så ikke skrive om det virkede?
Jeg har også lært at leve med det...Træls at det tager så lang tid for W2K at lukke ned, når man nu skal være parat med en finger på OFF-knappen..

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede snowball Novice
08. juni 2000 - 13:22 #16
Prøver det lige ¨år jeg kommer hjem fra arbejde, og så skal jeg nok gi' besked !

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2000 - 15:47 #17
Som sagt jeg har set problemet på andre computere, som lukker udemærket fra win98, men ville ikke i win2000. Efter en geninstall af win2000 var der ingen problemer. Det er som om at win2000 ikke altid for det hele med fra starten.
Prøv dog bios update først. Hvis det hjælper, så er det jo ikke nødvendigt med hele turen igen.
Avatar billede clp Nybegynder
10. juni 2000 - 20:19 #18
jeg har forsøgt med en bios update, men det hjælper ikke
clp
Avatar billede snowball Novice
04. juli 2000 - 08:22 #19
Har ikke rigtig haft tid til at gøre noget ved det, men tak for svarene ;)

Snowball