Avatar billede aljtse Nybegynder
18. marts 2002 - 14:54 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Se om bat fil er blevet kørt.......

Hej

Jeg har en bat fil der kopierer nogle filer hver nat, hvordan kan jeg få serveren til at logge succes/failure i event loggen hver gang filen er kørt.

Hilsen
Aljtse
Avatar billede hobitten Nybegynder
18. marts 2002 - 15:14 #1
det kommer ikke i event logge men hvis du sætter et "pause" i bunden af bat filen kan du se om bat filen har kørt rigtigt

ved godt det ikke er det du skal, men det er da en løsning
Avatar billede halifax Nybegynder
18. marts 2002 - 15:25 #2
Kan du bruge en løsning med nederst i batfilen at tilføje
Filer kopieret>>c:\copy.txt /Y
Det vil tilføje filen copy.txt i roden. /y siger ja til at overskrive forrige dags fil. Ved at se dato/tid for copy.txt kan du se, hvornår denne fil sidst er dannet og dermed om din "copy.bat" er udført. Lidt kryptisk, måske??  :)
Avatar billede aljtse Nybegynder
18. marts 2002 - 15:36 #3
Tjaaa det er som i siger lidt kryptiske løsninger, men halifax, jeg kan måske godt bruge din løsning hvis ikke andet viser sig.

Tak for svar begge to ind til videre.

Aljtse
Avatar billede kloge Nybegynder
19. marts 2002 - 10:52 #4
Slet filen "C:\OK.txt" inden du starter bat.filen

i bunden batfilen skriver du

echo "OK" > c:\ok.txt

og vent i hovedprogrammet på at

fileexists('c:\ok.txt');

Så behøver du ikke rode med datoer mv.