Avatar billede moondk Nybegynder
18. marts 2002 - 13:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Win xp til win2k fejl

Jeg har prøvet på og skifte tilbage til windows 2k fra xp dk version
Når jeg går ind i bois og sætter den til boot only from cd-rom så springer det over og går vidre ind i xp .. Det lykkedes mig at komme igang med installationen ved at lave boot disketter men så snart den har brugt dem og går vidre laver den fatal error og den skriver et fejl nummer men ikek noget om hvad det kan være. og jeg kan ikek komme vidre med installationene

sys info:
1.6 ghz northwood 256 pc 2700 ddr ram 120 gb hd 20 gb hd 15 gb hd 12 speed brænder og smc netkort .. nogle af de ting der kan ha indflydelse på at det failer ?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. marts 2002 - 13:44 #1
når du starter op på cd'en, står der "Tryk på en tast for at boote på cd'en"

eller noget lignende..det har du vel gjort?
Avatar billede moondk Nybegynder
18. marts 2002 - 14:04 #2
som jeg har skrevet DEN SPRINGER DIREKTE OVER BOOT FRA CD'EN selv om hdd ikke engang i valgt som en boot mulighed !
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. marts 2002 - 14:08 #3
hmm

når du starter op, detecter den så dit cd-rom drev?

ellers så prøv at sætte alle i til "Auto" under General Features (tror jeg den hedder)
Avatar billede moondk Nybegynder
18. marts 2002 - 14:11 #4
Den finder cd rom drev og det hele ... det går kun i boot mode hvis jeg har en boot diskette i.. Jeg har ikke haft nogle problemmer med det før.. Det er ku nu hvor xp er installeret
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2002 - 20:54 #5
Så brug da en bootdiskette til at få lavet om på tingende hvis du ikke kan leve med det vidunderlige system xp set i forhold til windows 2000. Min pc har aldrig kørt så godt, som efter den har fået prøvet xp.
Avatar billede moondk Nybegynder
19. marts 2002 - 14:28 #6
Det viser sig at xp har lavet en fejl på en af mine hd's som forhindre mig i at komem i kontakt med den uden for xp .. problemet blev løst ved partition magic