Avatar billede anje Nybegynder
17. marts 2002 - 20:34 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Virus: W32/Kenston-1895.X

Hej
Er der nogen der kan hjælpe mig med at fjerne denne virus: W32/Kenston-1895.X
Jeg kører med Windows XP
mvh anje
Avatar billede steen_hansen Forsker
17. marts 2002 - 20:36 #1
Gå ind på http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp og kør deres online-scan der.
Avatar billede summer Mester
17. marts 2002 - 21:06 #2
Hvis du ikke får den væk med en "normal" virusscanning, så kik her:
http://www.avirus.dk/startf-prot.htm
Følg vejledningen, er udførligt skrevet af Chris Kjølbo, og din virus er væk bagefter.
Avatar billede perhaps Nybegynder
17. marts 2002 - 21:42 #3
Når du har kørt housecall som steen hansen siger dig skal du hvis der er nogle filer infiseret klikke på reparer. W32/Kenston-1895.X er en af de nemme. Ingen problemer med den. Det link summer giver dig kan garanteret også fjerne den.
Avatar billede anje Nybegynder
17. marts 2002 - 21:59 #4
steen hansen>Housecall kunne ikke finde viruset.
Men tak for hjælpen.
anje
Avatar billede summer Mester
18. marts 2002 - 09:36 #5
Så download F-PROT og kør programmet, så har du en puter så ren som nyfalden sne :]
Avatar billede anje Nybegynder
18. marts 2002 - 10:01 #6
summer>Det har jeg gjort, men desværre virkede det ikke (men det tog sandelig sin tid at køre programmet)  Eneste program jeg kender der kan se viruset er: http://www.avirus.dk/startantivir.htm
Men tak for hjælpen intil nu.
anje
Avatar billede anje Nybegynder
18. marts 2002 - 10:10 #7
Perhaps>Jeg syntes nu ikke at: W32/Kenston-1895.X
er en af de nemmeste, jeg har mødt, jeg har prøvet med Panda, Norton, F-PROT og AntiVir. Det eneste der har kunnet finde viruset er "AntiVir", dog unde at kunne fjerne viruaet helt, der forbliver nemlig en tilbage, og den formerer sig.
Men tak for indlæget.
anje
Avatar billede summer Mester
18. marts 2002 - 11:05 #8
Det undrede mig at F-PROT ikke fjernede den
Det undrede mig ikke at AntiVir fandt den :) (kører selv med det)
Det undrede mig at AntiVir ikke fjernede den. Her er et link som skulle klare det:
http://www.pspl.com/virus_info/win32/kenston.htm
Avatar billede anje Nybegynder
18. marts 2002 - 11:57 #9
Summer>Desværre: Protector Plus 2000 kunne heller ikke klare opgaven :-(
men tal endnu en gang.
anje
Avatar billede anje Nybegynder
18. marts 2002 - 12:04 #10
summer> tal=tak
anje
Avatar billede summer Mester
18. marts 2002 - 12:33 #11
http://www.prolandsoftware.com/virus_info/win32/kenston.htm
Her står at den også gælder for XP - underligt.
Avatar billede summer Mester
18. marts 2002 - 12:35 #12
Har du kigget her og downloadet:
"Click here to download a 30 day Evaluation Copy of Protector Plus for your operating system."
Avatar billede anje Nybegynder
18. marts 2002 - 12:41 #13
summer>Ja, og jeg har kørt scanningen 2 gange uden held :(
anje
Avatar billede summer Mester
18. marts 2002 - 12:57 #14
Prøv at se denne side. Det er åbenbart en gammel virus
http://virtual.clemson.edu/client/announce/Archive/1999/march/virus.htm
Avatar billede perhaps Nybegynder
19. marts 2002 - 13:06 #15
Det undrer mig at der bliver en fil tilbage. Ja Antivir finder den, men Antivir er også et af de absolut bedste. Den skulle være meget nem. Fandt lige Symantecs side som også angiver at den er nem at fjerne. Se her
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w95.kenston.html
men det hjælper jo ikke dig. Ja F-Prot kan tage lang tid, men hvorfor blev det ikke fjernet af F-Prot???? Nå! Du kan evt. spørge i Antivirs åbne forum. Der kommer normalt hurtige svar. Du skal skrive på engelsk, men det kan du vel. Her er forumet:http://www.free-av.de/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi
Hvis du ikke har været der før skal du registrere dig oppe i venstre hjørne. Jeg synes det er en god idé da Antivir nu er den eneste som kan finde denne virus.
Avatar billede perhaps Nybegynder
19. marts 2002 - 13:08 #16
Avatar billede anje Nybegynder
20. marts 2002 - 09:36 #17
Mange tak for hjælpen til alle der der har deltaget, problemet er løst nu. Det har formentlig været en konflikt imellem den Panda.exe fil jeg havde liggende og Antivir, for da den blev slettet blev problemet løst. Derfor er mit bedste bud: At der har været tale om en sofrware konflikt der har bevirket en falsk virusadvarsel, og derfor var det ikke muligt at fjerne "viruset".
mvh.  anje
Avatar billede summer Mester
20. marts 2002 - 13:19 #18
anje>>> Du lukker dette spm. ved at lægge et svar selv og selv acc. det, eller acc. et andet svar. Godt du fik det løst.
Avatar billede anje Nybegynder
20. marts 2002 - 13:25 #19
Jeg takker og lukker