Avatar billede dalle777 Nybegynder
17. marts 2002 - 17:26 Der er 6 kommentarer

98*XP

Jeg har et problem

Når jeg installere XP, samtidig med at have 98 i forvejen, så "forsvinder" 98
Jeg kan nu kun køre XP, hvordan kan det være ???

XP=c:\winxp
98=c:\windows
Avatar billede hologram Nybegynder
17. marts 2002 - 20:03 #1
Du kan ikke installere XP og 98 på samme partition, sådan er det bare.
Du bliver nødt til at dele harddisken op i flere partitioner eller installere på 2 forskellige harddiske :)
Avatar billede izeburn Nybegynder
17. marts 2002 - 20:23 #2
Harddisken bliver du nød til at dele op i 2 partitions... Winxp på den ene.. og Win98 på den anden.. alt andet kan ikke lade sig gøre.
Avatar billede wondergirl Nybegynder
18. marts 2002 - 09:36 #3
hvis du har win98 på din computer (på c-drevet) og har en anden harddisk, D f.eks. så kan du inden XP-installationen vælge en avanceret form for installation, hvor du vælger, hvor det skal installeres. Det har jeg prøvet, og det virker fint. Når du har valgt at den skal smide filerne på D f.eks, så starter installationen. Og så er det bare at lade den installere og sige OK og følge guiden.
Avatar billede wondergirl Nybegynder
18. marts 2002 - 09:37 #4
inden XP-installationen = Inde i XP-installationen
Avatar billede krukken Juniormester
18. marts 2002 - 09:40 #5
Når man instalere XP, formatere det den pågældende partition som du vælger at ligge Xp ind på, og derfor er det ikke så underligt at 98 forsvinder :-)
Avatar billede hologram Nybegynder
18. marts 2002 - 16:34 #6
Den formaterede ikke min partition...
Den fsckede bare op i Win98 (der begyndte at tro at den var NT-baseret) :)
Anyway, jeg nåede ihvertfald aldrig at få bootet w98 efter jeg havde installeret XP på samme partition, den blev bare ved med at bede om en masse dll-filer og stuff...