Avatar billede rookie Nybegynder
06. juni 2000 - 14:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tilbage til hvor du oprindeligt kom fra...

Jeg sidder med en Intranetløsning, hvor brugeren ved hjælp af et enkelt klik på en knap skal kunne komme tilbage til den forrige side - MEN...

Ikke blot den forrige side i den aktuelle løsning, men den lige før brugeren kommer ind på den... Det kunne være et www-domæne, men det kunne også være et andet sted på serveren.

Et eksempel:

En bruger sidder og søger info på www.jubii.dk og kommer i tanke om, at han måske kunne finde det på Intranetløsningen - han skriver så adressen til Intranetsitet og søger rundt derinde(dvs. bladrer et uvist antal sider igennem)...men han kan ikke finde det han søger og trykker på en tilbage-knap og er tilbage på www.jubii.dk igen :o)

Kan det lade sig gøre? Kan jeg bruge cookies? og hvordan

mvh rookie :o)
Avatar billede phylox2 Nybegynder
06. juni 2000 - 14:38 #1
Det kan godt lade sig gøre, men så skal du have en lille bjælke kørende et sted på skærmen, hvor du kan trykke på en tilbage knap, som kan hente det sidste domainnavn frem fra en database ...
Avatar billede sone Nybegynder
06. juni 2000 - 14:49 #2
Du kan muligvis hente informationen i javascript fra history objektet...
Avatar billede rookie Nybegynder
06. juni 2000 - 14:54 #3
*S* I må begge gerne udspecificere det mere præcist - jeg er ikke så velbevandret i hverken asp eller javascript...

På forhånd tak *S*
Avatar billede rookie Nybegynder
06. juni 2000 - 14:56 #4
men husk begge to, at det kan godt være, at sidste "domæne" ikke er et domæne, men en intranet-side... og begge dele skal virke...

*S*

rookZ
Avatar billede ortrak Nybegynder
06. juni 2000 - 14:57 #5
Det kan desværre ikke lade sig gøre, sådan som du beskriver det. Forklaring:
Normalt kan du bruge request.ServerVariables("HTTP_REFERER") til at finde ud af hvor brugeren kommer fra. Men det virker kun hvis brugeren bliver navigeret til din side vha. et link. Dvs. hvis adressen bliver manuelt indtastet i addresse-feltet, så kan man ikke opsnappe informationerne.

/ortrak
Avatar billede ortrak Nybegynder
06. juni 2000 - 15:02 #6
muuuuligvis kan det, som sone skriver, laves i javascript. Men det bliver noget kludder. Det bliver noget med at tælle hvor mange sider som bliver vist på Intranettet, og derefter hoppe det antal tilbage i history objektet...

/ortrak
Avatar billede rookie Nybegynder
09. juni 2000 - 08:32 #7
*suk* Øv...men det er der jo så ikke noget at gøre ved :o(

Men ortrak - jeg synes du skal have point'ene alligevel, da du i hvert fald har givet et fyldestgørende svar *S*

Tak for hjælpen alle! *S*

mvh

rookie