Avatar billede dalle777 Nybegynder
16. marts 2002 - 22:05 Der er 5 kommentarer

Private filer i XP

Jeg har købt windows XP
Og har oprettet 2 brugere:
Wannabe
Daniel Sørensen (mig)

Wannabe er default

Wannabe må ikke se mine private filer, hvordan gør jeg det ???
Jeg har tildelt wannabe limited access, men den fjerner bare adgangen til min brænder og cdromdrev
Wannabe må ikke have adgang til brænderen, men må gerne have adgang til cdromdrevet (uden at installere, altså kun køre fx. et spil der skal bruge cden)
Avatar billede kick Nybegynder
16. marts 2002 - 22:20 #1
lytter lige med her
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. marts 2002 - 22:24 #2
prøv at gå ind i stifinder under funktioner - Vis og vælg Simpel fildeling, så skulle det være muligt at dele drevet
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. marts 2002 - 22:25 #3
Funktioner - Mappeindstillinger - Vis - Simpel fildeling
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
17. marts 2002 - 11:37 #4
Tag begge konti i brug.
Med din brugers konto går du via stifinder til mappen documents and settings. Egenskaber for din bruger/deling, gør mappen privat.

Du kan styre brugerrettigheder meget mere præcist end begrænset, kontrolpanel/administration/computeradministration/lokale brugere og grupper/grupper
Normalt vil jeg mene du skulle kunne klare det ved at fjerne wannabe fra administrator kontoerne + superbruger
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
17. marts 2002 - 11:39 #5
Det kræver selvfølgelig at du holder dine filer i de mapper der er under din bruger og ikke udenfor.