Avatar billede youcom.dk Nybegynder
14. marts 2002 - 14:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køre gammel Dos program i Win XP

Jeg har et gammelt dosprogram der virker fint i win9x, men kan ikke køre på min nye XP maskine.
Jeg har sat "Compatibilitet" til så den kører de tsom et win95 og 98 program, men den kan ikke køre...
Har i nogle trics?.. har prøvet med "forcedos" og "dosonly" kommandoerne.. uden held
Avatar billede fcs Novice
14. marts 2002 - 14:17 #1
Hvad sker der hvis du bare kører den i den almindelige kommandopromt (under start - programmer - tilbehør - kommandopromt)
Avatar billede youcom.dk Nybegynder
14. marts 2002 - 14:22 #2
det samme.. funktioner kan ikke starte... har enda forsøgt at lægge den på en FAT partition, hvis det var noget med filnavnene at gøre, men det hjalp intet.
Avatar billede fcs Novice
14. marts 2002 - 14:25 #3
Så er jeg lidt blank. Kommer den med en fejlmeddelelse eller går den bare død?
Avatar billede youcom.dk Nybegynder
14. marts 2002 - 14:28 #4
nej.. det er generelt... hvordan får man xp til at exekvere dos kommandoer som en win9x maskine... dens ntfsdos er ikke 100% kompatibel
Avatar billede blackie Nybegynder
14. marts 2002 - 17:21 #5
Jeg ved godt det ikke bare er lige, men det kunne være en ide'
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/xptips/
Avatar billede superib Nybegynder
16. marts 2002 - 00:50 #6
Du kan ikke finde et program til win der kan det samme??
Avatar billede youcom.dk Nybegynder
16. marts 2002 - 15:05 #7
spørgsmål lukkes da der ikke kom svar.