Avatar billede nutman Nybegynder
13. marts 2002 - 12:04 Der er 10 kommentarer

Indkøbskurv og Cookies

Jeg administrerer en hjemmeside for en meget lille forretning, som har et begrænset vareudvalg.

Hidtil har det været muligt at "bestille" varer fra siden, vha. formmail. Grunden til den manglende online-betaling er, at dette ønsker ejeren ikke.

Formmail-scriptet er dog forsvudnet nu, så jeg leder med lys og lygte efter en ting, som kan det samme.

Jeg har overvejet ASP-kode, men en kammerat har fortalt mig, at mit behov vil kunne dækkes af simpel Cookie-programmering.

Det jeg har brug for, er:

1. Kunden går ind i varelisten. Bagved hver enkelt vare er der placeret et billede af en indkøbskurv.
2. Kunden trykker på indkøbskurven og varen bliver tilføjet til en liste.
3. Kunden går ind i indkøbskurven og bliver her præsenteret for en liste over alle de varer, som han har trykket på.
4. Kunden trykker på "Send" og listen sendes pr. email til indehaveren.

Bemærk at der IKKE er mulighed for online-betaling og at der heller ikke skal være det!
Der er udelukkende tale om en simpel liste, som kunden mailer til indehaveren.

Kan man gøre det med Cookies, og hvis ja, hvordan?
Avatar billede coltau Juniormester
13. marts 2002 - 12:13 #1
Avatar billede foodear Praktikant
13. marts 2002 - 12:17 #2
Avatar billede nutman Nybegynder
13. marts 2002 - 12:35 #3
Desværre...denne har jo betaling inkluderet og det dúr ikke.
Avatar billede arriva Nybegynder
13. marts 2002 - 14:02 #4
ovenstående kan sagtens laves... men vil du have et eksempel for 0 points?!
Avatar billede nutman Nybegynder
13. marts 2002 - 14:18 #5
Ja tak
Avatar billede nutman Nybegynder
13. marts 2002 - 14:22 #6
Ja tak
Avatar billede arriva Nybegynder
13. marts 2002 - 14:22 #7
Når du skal bruge det i en commerciel sammenhæng, skal der penge på bordet...
Vil gerne lave det for dig, men du skal enten overføre det til sharksforum eller maile mig på mrt@broze.dk så...

// Morten Riis
Avatar billede nutman Nybegynder
13. marts 2002 - 14:42 #8
Jeg gider ikke betale for det!
Jeg er sikker på, at det findes derude GRATIS et sted..såeh..sorry!
Avatar billede arriva Nybegynder
13. marts 2002 - 14:46 #9
nutman: Der er forskel på at få hjælp, og udnytte folk... Hvis du beder om et stykke arbejde, for selv at sælge det videre, kan du ikke forvente at folk skal lave det frivilligt....
Ellers prøv at læse tutorialen på www.html.dk om asp, så kan du sikkert selv lave det derefter...
Avatar billede nutman Nybegynder
13. marts 2002 - 15:04 #10
Jeg har jo ikke tænkt mig at udnytte folk.
Hvis folk har koden liggende i forvejen og alligevel ikke bruger den, så kan de da ligeså godt lade mig bruge den....

Anyway...er der evt. andre end Arriva, som kunne tænke sig at hjælpe?

PS: Jeg får ikke penge for at lave det.....