Avatar billede lmc Nybegynder
12. marts 2002 - 18:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan skyldes....

Hvad kan skyldes at man ikke kan optag fra DVD til videobånd?? Er det Marcrovison skyld at man ikke kan det??

Hilsen LMC

Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. marts 2002 - 18:09 #1
ja det er macrovision, hvorfor vil du dog også forringe kvaliteten af en god film ved at overspille den til bånd?

Der kan købes DVD afspillere der ignorere macrovision.
Avatar billede lmc Nybegynder
12. marts 2002 - 18:38 #2
Kan man ikke omgå det ved at brug, en gammel videomaskine??
åltså Macrovisionen
Hilsen Leon
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2002 - 08:34 #3
Hvis det er en stationær DVD afspiller er det lidt besværligt, men nogen videoer har ikke problemer med Macrovision, de fleste har dog.
Avatar billede bab Nybegynder
13. marts 2002 - 12:42 #4
Grunden til at macrovision virker er dette.
På video'er i dag er der noget der hedder AGC-Auto Gain Control.
Det er det Macrovision bruger for at få billedet til at gå
op og ned i lysstyrke. På nogle gamle video'er findes ikke AGC og
de kan derfor god kopiere. Men den tid er vist forbi, der er dog
nogle video'er hvor AGC kan slås fra. Men de er mest professionelle
VHS video'er der har denne mulighed.
Så...
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
18. juli 2002 - 11:33 #5
Løsninger er her. www.videostabilizer.dk
Avatar billede lmc Nybegynder
29. august 2002 - 11:28 #6
tak for hjælpen