Avatar billede yepper Nybegynder
12. marts 2002 - 13:47 Der er 3 kommentarer

Strømstyring og brugere

Jeg har et lille problem med nogle win2k maskiner som der bliver blrugt af forskellige brugere. Problemet er at nogle brugere gerne vil have mulighed for at ændre på instillingerne for strømstyring. Som default er maskinerne sat til - aldrig at slukke for HD og Lsuk for skærm efter 20 min. - Disse indstillinger har jeg prøvet at ændre hvor jeg logger på som admin og det virker fint, men kun på admin's profil. Prøver en almindelig bruger at ændre indstillingerne, bliver han nægtet adgang. Jeg har prøvet at give brugere rettighed til at ændre i mappen - WINNT og alle underliggende mapper, men ligemeget hjælper det ? Hvad skal man have rettighed til for selv at kunne ændre disse indstillinger ???

VH - Yepper
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. marts 2002 - 17:28 #1
Jeg vil tro det er et område i registry... prøv lige som en test at gøre en af brugerne medlem af den lokale administrators gruppe...
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. marts 2002 - 17:28 #2
Prøv at kigge i Start -> Control Panel -> Administrative Tools -> Local Security Policy

Her kan du sætte en masse rettigheder.
Hvis i køre i et AD, så kan det også gøres der.
Avatar billede yepper Nybegynder
13. marts 2002 - 11:03 #3
Desværre er begge dele prøvet uden held, Jeg kan forestille mig at der må være et sted i registrering databasen hvor jeg kan ændre det så det gælder for alle brugere ? Spørgsmålet er bare hvor ?