Avatar billede hagbardph3 Nybegynder
11. marts 2002 - 15:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Indsamling af Systemoplysninger

Er det på nogen måde muligt at indsamle systemoplysninger om ens computer (så som grafikkort, ram, HD osv.) via java???

I tilfælde af ja: HOW???
Avatar billede dskytte Nybegynder
11. marts 2002 - 15:55 #1
Hvad mener du, det er der ingen grund til med mindre det er fordi du skal bruge det til en hjemme side og nej det er ikke muligt men det er det deriomod i j++ som jeg selv bruger DET STYRER og er mere stabilt end Java. J++ er microsoft version af java programmerings sproget!
Hvis du tænker på benchmarkin så må jeg skuffe dig at java og j++ kun kan indsamle oplysninger såsom dma addresser og gb på hd men benchmarking må du vist heller bruge c++ det er jo storset også det samme!
Avatar billede hagbardph3 Nybegynder
11. marts 2002 - 16:00 #2
Det går ud på at jeg skal have lavet et lille program, som når brugen aktivere det sender en mail til mig hvori der står hvilke kommponenter brugeren har i sin box. Men jeg vil da lige tjekke J++ ud, og se hvad det kan.
Avatar billede disky Nybegynder
11. marts 2002 - 16:18 #3
At bruge J++ ville, undskyld jeg siger det, være totalt tåbeligt.

J++ er IKKE en ren java implementation, det vil sige du er ikke det mindste sikret at nogen andre end Microsoft OS'er kan køre dine appletsapplications osv.

Hold dig endelig til Sun's Java.
Avatar billede hagbardph3 Nybegynder
11. marts 2002 - 16:24 #4
Jeg er så heldig at det rent faktisk udelukkende er w2k maskiner det drejer sig om, så det går i dette tilfælde ellers ville jeg normalt ikke røre det med en ildtang.
Avatar billede hagbardph3 Nybegynder
11. marts 2002 - 16:59 #5
dskytte: Du kunne vel ikke komme med noget kode på hvordan man finder systemoplysningerne via J++ ???
Avatar billede kresten Nybegynder
11. marts 2002 - 18:00 #6
Umiddelbart vil jeg sige nej. Der er nogle system variable / enviroment ting du har adgang til, men det lyder ikke som om du kan bruge dem til det du skal?

Husk at Java kører som som en virtual machine ovenpå dit operativ system og derfor ikke er et "rigtigt" OS. Derfor kan det køre på "alle" maskiner.

Nå det så er sagt, så er det dog stadig muligt f.eks. bruge JNI (Java Native Interface) og tilgå ressourcer på den måde - men har ikke selv prøvet det, så jeg ved ikke meget om det. Du lyder også en smule "grøn" så jeg tror ikke du skal kaste dig ud i det :)

PS. J++ styrer ikke, det er okay til at kode applets i - that's it.
Avatar billede hagbardph3 Nybegynder
11. marts 2002 - 18:40 #7
kresten: Det kan da godt være at jeg lyder lidt "grøn" men det er nu mere fordi jeg er hammer doven og ikke gider selv at bruge flere timer på at rode doc's igennem. Så hellere lige forhøre mig om der er nogen der har lavet noget der ligner før. Det er vel det hele eksperten.dk går ud på ik???

(det ser dog ud til at jeg nok selv bliver nød til at gå i krig eller droppe mit foretagende :( )
Avatar billede hagbardph3 Nybegynder
06. september 2002 - 20:31 #8
lukker og slukker...
Avatar billede disky Nybegynder
06. september 2002 - 22:08 #9
Jeg tror du har misforstået dette site, folk har svaret dig, specielt kresten gav et korrekt svar, og du beholder point selv.
Avatar billede hagbardph3 Nybegynder
06. september 2002 - 22:55 #10
korrekt disky... kresten's konto er dog inaktiv ... men jeg skal med glæde give ham points hvis han dukker op igen!!!
Avatar billede disky Nybegynder
07. september 2002 - 09:43 #11
rart at høre :)