Avatar billede barbarbo Nybegynder
10. marts 2002 - 17:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

<META name="abstract" content="etellerandet">

Så har jeg set et andet underligt meta tag på nettet. Hvad betyder det, og har det indflydelse på optagelse af mine sider i søgemaskinerne
Avatar billede dmcn Praktikant
10. marts 2002 - 17:40 #1
www.metamaten.dk - prøv at finde det her?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. marts 2002 - 17:52 #2
Det er ikke nødvendigt atkikke på metamaten og jeg tror ikke du finder noget der.

<META name="abstract" content="etellerandet"> indeholder en opsumering af description meta og bruges primært af academiske/tekniske dokumenter og specialiserede søgemaskiner inden for dette område.

Søgemaskinen Northernlight indeholder mange tekniske dokumenter og hvis du kikker i deres "collection" kan du enkelte steder se at metatagen abstract synes at være en faktor, lige som tilstedeværelsen af author taggen også synes at hjælpe.

Til alt andet end teknisk/akademiske dokumenter vil jeg ikke anbefale at du bruger disse, da de fylder kode øverst i deine html sider og således flytter det væsentlige længere ned på siderne

Hilsen Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede barbarbo Nybegynder
11. marts 2002 - 09:24 #3
Takker for et hurtigt og dækkende svar, jeg tror ikke jeg vil anvende abstract tagen indtil videre

n0rmality!! tak for linket, jeg kendte ikke dette danske site