Avatar billede kaosfoto Nybegynder
10. marts 2002 - 17:09 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Tv kort & IRQ

Jeg har netop købt et Haupauge TV kort (PCI), men har ekstreme problemer. Der skal tilsyneladende 2 drivere til, og den ene (VFW Aux driver) virker ikke, jeg har gentagne gange prøvet at geninstalere den.
Jeg har 4 pci kort på et Asus A7A266 bundkort.
Slot 1: Adaptec SCSI kort
Slot 2: Haupauge Tv kort
Slot 3: Typhoon Acoustic five lydkort
Slot 5: Ethernet adapter
Tilsyneladende (ifølge device manager) bruger de alle IRQ 9. Jeg har prøvet i bios setup, at ændre TV kortets irq, men den står, i win2000, stadig til irq 9.
Jeg har også været på hjemmesiden for Haupauge, og hente den nyeste driver, der står til at understøtte både win2000 & xp.
Hele problemet giver sig udslag i, at det dels ikke virker, og hvis jeg forsøger at åbne tv programmet, så fryser windows fuldstændigt, og det eneste jeg kan gøre er, at genstarte computeren.
HVAD FA'EN ER DER GALT HER?
Avatar billede hemning Nybegynder
10. marts 2002 - 17:19 #1
Ifølge ASUS:
http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7a266/faq.htm
Skal du opgradere ALi AGP Miniport Driveren, det kan du gøre her:
http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=misc/utils/ali_v104.zip

Held og lykke med det :o)
Avatar billede kaosfoto Nybegynder
10. marts 2002 - 20:38 #2
Dette var løsningen. Tak for hjælpen
Avatar billede hemning Nybegynder
10. marts 2002 - 22:35 #3
Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe }:o) Tak for points ;o)
Avatar billede kaosfoto Nybegynder
11. marts 2002 - 14:53 #4
Kan du også hjælpe med Powervcr? Jeg kan ikke få det ti at optage lyden.
Avatar billede hemning Nybegynder
11. marts 2002 - 14:55 #5
Jeg kan da prøve ;o) Er tilbage om lidt!
Avatar billede hemning Nybegynder
11. marts 2002 - 14:56 #6
Hvilken version har du?
Avatar billede hemning Nybegynder
11. marts 2002 - 15:01 #7
Avatar billede kaosfoto Nybegynder
11. marts 2002 - 15:40 #8
Det var både godt og ondt med patches. Nu starter og lukker programmet meget mere stapilt, men kan til gengæld ikke finde tv kortet....Har prøvet at geninstalere driver til TV kort, uden virkning.
Avatar billede hemning Nybegynder
11. marts 2002 - 22:36 #9
Hvilket Haupauge Tv kort er det du har?
Avatar billede kaosfoto Nybegynder
12. marts 2002 - 02:37 #10
Jeg har det, der hedder Wintv-pci-fm model 647/747. Det står ikke på deres hjemmeside, så vidt jeg kan se. De nævner de amerikanske model numre.
Avatar billede hemning Nybegynder
12. marts 2002 - 17:08 #11
Avatar billede kaosfoto Nybegynder
12. marts 2002 - 17:42 #12
Det er løst med et andet program. Jeg har iøvrigt prøvet med den driver, det virkede heller ikke. Men tak for hjælpen.
Avatar billede hemning Nybegynder
12. marts 2002 - 17:47 #13
Jeg er da glad for at du fik det til at virke :o)
Hvilket program brugte du?
Avatar billede kaosfoto Nybegynder
12. marts 2002 - 18:17 #14
Et der hedder Winvdr. $39. hentet i prøveversion fra Tucows.
Avatar billede hemning Nybegynder
12. marts 2002 - 18:23 #15
OK, held og lykke med det :o)