Avatar billede smoother Nybegynder
01. juni 2000 - 15:50 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

pakning af programmer til flere disketter....

Jeg har på min gamle (meget gamle) computer liggende et spil som var mit første rigtige pc spil... Jeg har en stor kærlighed til det, og det har en stor sentimentalitetsværdi for mig....
Hvordan kan jeg kopiere det ved hjælp af disketter?!!! Jeg har prøvet at pakke det med arj. på Norton Commander der ligger på den gamle pc, men det vil ikke lykkes.... Jeg må have det ud! Jeg gider ikke bruge penge på et nyt, og alle mine savegames vil jeg også have ud...
Avatar billede hh2318 Nybegynder
01. juni 2000 - 16:27 #1
Hvis du går ind i roder
så kan du flytte enkel filer over på disketter
derefter samle dem igen på din nye maskine
Avatar billede sa Nybegynder
01. juni 2000 - 16:37 #2
...og ellers kan du pakke med arj:

arj a -jm -va -r a:\pakket.arj c:\spille\*.*

a: pakker ned
-jm: bedst mulig pakning
-va: Beder automatisk efter ny diskette, når disketten er fuld
-r tager alle undermapper med.

Udpakning

arj x -va -r a:\pakket.arj

eller

arj e -va -r a:\pakket.arj
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2000 - 18:44 #3
JLC SplitIt 95 Version 3.2 for Windows 95/98/NT4 er løsningen for dig. Den kan klare sagen uden problemer. HomePage: http://home.earthlink.net/~someguy3/ Et lille nemt program freeware.

Du kunne også, hvis du har adgang til Nettet via den computer lægge spillet op på et drev på Nettet. eks. http://www.netdrive.com .

Hvilket spil er der tale om?.

Har du tænkt på, at spillet kan have filer liggende i windows, som du også skal have med. Du taler om gammel computer. Et program, som er virkelig god til at lave backup af programmer er CleanShweep fra Symantec.

Inden du reesetter eller afliver den gamle computer, kunne det være en idé at prøve spillet på en ny PC for at se om det kan køre der. Min søn har spil som ikke kan køre på de nye pentium mmx maskiner. Zool2.
Avatar billede smoother Nybegynder
03. juni 2000 - 15:09 #4
TIL SA!!!!

Jeg har fået pakket filerne, men jeg kan ikke pakke dem ud... Jeg er lidt af et fjols til sådan noget.. Jeg pakkede dem sådan her: arj a -va a:\pakket.arj C:\john\heroes. Kan du komme med en udførlig hjælp.. *ryster på hovedet af mig selv* På forhånd tak...

      /smoother
Avatar billede lazz1 Nybegynder
05. juni 2000 - 19:15 #5
Prøv at gå ind i den mappe du vil have spillet i. Kopier ARJ.EXE ind i samme mappe som spillet skal være i, skriv så

ARJ X A:\PAKKET.ARJ

og den skulle gerne pakke det ud i mappen.
Avatar billede sa Nybegynder
05. juni 2000 - 19:37 #6
Mange gange undskyld at jeg ikke havde set fortsættelsen på dit spørgsmål, men det må være kommet mens ekspertens mail-funktion var nede for et par dage siden. - "Lazz1"'s linie er ganske korrekt, bortset fra, hvis det ligger på mere end 1 diskette, skal du lige tilføje -va. Ellers vil kun indholdet af den første diskette blive pakket ud (i hvert fald i den version af ARJ, som jeg anvender).

Ligeledes skal du tilføje -r hvis du har pakket fra flere forskellige mapper på samme tid.
Avatar billede sa Nybegynder
05. juni 2000 - 20:01 #7
Det skal lige siges, at metoden ikke virker, hvis ikke arj.exe ligger i en mappe, der er adgang til fra alle - altså som er med i path. - Hvis du blot for "forkert kommando eller filnavn", skal du starte med at angive mappen, hvori arj.exe ligger. - Hvis den ligger i dos på c-drevet, skal du således skrive:

c:\dos\arj.exe x -va a:\pakket.arj
Avatar billede sniperdog Nybegynder
05. juni 2000 - 21:20 #8
En anden ting du kan gøre smoother er at downloade Packager som er et program der uden at du skal gøre noget deler filerne efter hvor meget der kan være på disketterne og når du så stopper disketterne i din nye computer finder det selv ud af det og wupti - du kan spille dit spil :)- programmet fylder ikke mere end 980 kb og kan derfor også ligge på en almindelig diskette - du kan downloade det fra http://www.download.com - eller jeg kan sende det til dig med e-mail hvis det var noget !

held og lykke med spillet :)

-. Sniperdog .- http://www.Reflection.subnet.dk
Avatar billede nostra_d92 Nybegynder
07. juni 2000 - 19:23 #9
Det er da meget nemt, bare gå ind på TUCOWS.COM og søg efter -"file splitter"- og vupti!
Avatar billede sniperdog Nybegynder
07. juni 2000 - 20:00 #10
hey nostra - det var mig der sagde "wupti" først :)

har du fundet ud af det eller hva' smoother ?

-. Sniperdog .-
Avatar billede lazz1 Nybegynder
07. juni 2000 - 20:30 #11
Husk nu at det skal være Dos de programmer ikke også Sniper og Kharder.

Hvis du ikke kan pakke dem ud via disketten, prøv da at kopiere alle filerne fra alle disketterne ned i den mappe hvor spillet skal lægge . Put så
Arj.exe ind i samme mappe og skriv så
det samme igen (ARJ X PAKKET.ARJ) og så skulle den gerne pakke det hele ud inklusiv PAKKET.A01 og hvad de nu ellers hedder - Wupti
Avatar billede smoother Nybegynder
08. juni 2000 - 17:01 #12
Tak for hjælpen drenge!!! Nu kan jeg igen spille.... Jeg er ked af at jeg ikke kan give jer alle point ( eller... det kan jeg jo godt men det bliver sgu´ for småt...) Så SA og Sniperdog løber med sejren.... Nu vil jeg læne mig tilbage og klaske røv på computeren i Heroes og Might and Magic (1´eren..) Endnu en gang, tak....

        /Smoother
Avatar billede sniperdog Nybegynder
08. juni 2000 - 19:24 #13
Bare i orden - held og lykke med de røve der :)

-. Sniperdog .-
Avatar billede nostra_d92 Nybegynder
08. juni 2000 - 20:32 #14
undskyld sniperdog det vidste jeg ikke
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2000 - 00:49 #15
CleanShweep finder selv programmernes filer og pakker dem i en pakke. Denne pakke kan man så spitte op med JLC SplitIt 95 i pakker der passer til disketter. Så er det blot at flytte dem over til den nye computer og geninstallere programmerne ved hjælp af CleanShweep efter at pakkerne er blevet samlet ved hjælp af join filen fra SplitIt 95. Nem og hurtigt.
Avatar billede c_wellendorf Nybegynder
15. juni 2000 - 22:14 #16
Jeg har et gammelt dos program som hedder slice.com, det pakker filer over på flere disketter sammen med et splice program (splice.com)som kan pakke det ud på en anden PC. hvis du oplyser din email, kan jeg sende det til dig. Jeg ved godt at spørgsmålet er besvaret, men alligevel.
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2000 - 23:11 #17
Ja og det er der et andet dosprogram CPBackup, som også kan det samme. Et effektivt backup program.
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2000 - 23:13 #18
smoother tænk lige på, at den måde som du har acepteret svar på, at pakke programmet, så er det ikke givet st du får evt. filer med, som ligger i windowsmappen. Det er bl.a sådan noget CleanSweep undersøger. Jeg håber det går godt for dig. Pøj Pøj ;o)