Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
08. marts 2002 - 00:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

refresh efter submit

Jeg arbejder i noget PHP, hvor jeg har tre frames.

En top frame og to content-frames delt vertikalt.

Jeg har et login, der kommer frem i venstre frame, og efter login ønsker jeg, at i hvert fald top og ens egen frame skal refreshes, men hvordan gør ej ?

Jeg har fået den til at refreshe, men den tror konstant, at den skal lave nye frames inde i login-framen (venstre frame)

.....Er der nogle der kan hjælpe mig med denne her?

(finden er, at det skal ske EFTER "submit", hvor der køres en ræke checks mod alt muligt).....
Avatar billede sthen Nybegynder
08. marts 2002 - 01:20 #1
I stedet for at skrive:

<FORM METHOD=POST ACTION=<? echo $PHP_SELF; ?> NAME=something>

som man vel oftest gør, kan du så ikke skrive:

<FORM METHOD=POST ACTION=<? echo "http://www.dit_site.dk/dit_frameset.php"; ?> NAME=skriv>
Avatar billede dcoder Nybegynder
08. marts 2002 - 01:57 #2
<script language="JavaScrip">
  function reloadFrames() {
    top.topframe.location.reload() ;
    self.location.reload() ;
  }
</script>

<body onLoad="reloadFrames()">

Sæt denne kode ind i login filen, det skulle virke, hvis jeg har forstået problemet rigtigt :) Den vil først reloade når siden er indlæst, hvilket betyder at PHP vil være færdig med sine beregninger når der reloades :)

"topframe" er navnet på din Top-frame (Logik :) Ret den så den passer, ellers behøver du ikke rette noget til.
Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
08. marts 2002 - 11:04 #3
Jeg har netop forsøgt at få det til at spille, men det vil sku ikke rigtigt :-/

Jeg er langt fra en frames haj.....men måske man kan se på koden, så er det lettere at gennemskue, hvad jeg skal gøre.....

Forklaringen er, at ved submit, så bruger den sig selv ($PHP_SELF) - løbet eksempelvis et check igennem, hvis alt er OK, så kommer den tilbage til denne fil, hvorefter den så skal refreshe alle frames pånær top_right.....

Her ses det, at der faktisk er 4 frames: top_left, top_right, content_left og content_right

Jeg havde forestillet mig, at refreshingen skulle ske efter checket, men jeg får stadig kun ram på denne ene frame, hvor login står :-/

<?

if($login)
{
    include"../funktioner/db.inc.php";

//    $aktivitet = "login";
//    include("../log/log.php");

    include"../check/login_check.php";                // Det lange check
}

else
{

    session_start();
    session_unset();
    session_destroy();

    $overskrift = "Log ind";
    include"../css/css_start.php";
    echo "<h21>$overskrift</h2>";

    include"../funktioner/db.inc.php";
    mysql_query("DELETE FROM sessions WHERE ip='$REMOTE_ADDR'");
    include"../funktioner/dbclose.php";

    // FORM_START
    echo "<form method='post' action='$PHP_SELF'>";

    echo "<table>";

    // LOGIN_NAME
    echo "<tr>";
        echo "<td><h5>Brugernavn</h5></td>";
        echo "<td><h5><input type='text' name='bruger_login'></h5></td>";
    echo "</tr>";

    // LOGIN_PASSWORD
    echo "<tr>";
        echo "<td><h5>Password</h5></td>";
        echo "<td><h5><input type='password' name='password_login'></h5></td>";
    echo "</tr>";

    // SUBMIT
    echo "<tr>";
        echo "<td><h5><input type='submit' name='login' value='Login'></h5></td>";
    echo "</tr>";

    echo "</table>";

    // FORM_SLUT
    echo "</form>";

    include("../includes/footer.php");

}

?>

Her er min index, der laver framesene oprindeligt....

<frameset framespacing="0" border="false" frameborder="0" rows="15%,*" cols="50%,*">
    <frame name="top_left" src="./php/menu_admin.php" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="auto" frameborder="0">
    <frame name="top_right" src="./php/menu.php" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="auto" frameborder="0">
    <frame name="content_left" src="./php/help.php" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="auto" frameborder="0">
    <frame name="content_right" src="./php/muligheder.php" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="auto" frameborder="0">
</frameset>
Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
08. marts 2002 - 14:16 #4
Jeg fandt ud af det med din hjælp - tak for det :)
Avatar billede dcoder Nybegynder
08. marts 2002 - 14:19 #5
Så lidt :) Takker for points