Avatar billede zaaaaa Nybegynder
06. marts 2002 - 20:46 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

Sikkerhed

jeg får snart ADSL også betyder at jeg er meget online, også er chancen for at blive hacket eller noget andet meget stort så vil jge hører hvilke programmer der er de bedste når man taler om sikkerhed??
Avatar billede pr4nk Nybegynder
06. marts 2002 - 20:56 #1
2%af 100000000 =) ... der er så mange mennesker i helle verden som sidder på internettet ! .. . ... Netbus bliver meget brugt ! .. men en eller anden som du ikke kender siger tjek lige den her hjemmeside .. skal du sige nej .. eller tjek den over i skolen =) .. for at være sikker
Avatar billede fcs Novice
06. marts 2002 - 22:15 #2
Personligt bruger jeg www.kaspersky.com som antivirusprogram og Sygates Personal Firewall (http://www.sygate.com/swat/products/shield_ov.htm) Det har indtil nu funket perfekt for mig på Win XP
Avatar billede grinderslev Praktikant
06. marts 2002 - 22:34 #3
Hvis du får en Router men, så start med at sætte et pakke filter op på den. Derudover kan du en firewall, f.eks bruge Zonealarm og et antivirus program. Hvis du skal have flere maskiner på nettet på samme tid, kan det måske betale sig at have firewalen kørende på en maskine for sig selv, foran de andre.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. marts 2002 - 09:00 #4
Du bør kikke på et par forskellige ting.

1. din virusscanner skal være up-to-date og holdes sådan

2. du bør installere en eller anden form for firewall og her mener jeg de to bedste løsninger er.

"den personlige firewall" fra www.callisoft.dk, du kan læse om den på www.secdatacom.dk. Den koster ca. 350 kr og giver bedre sikkerhed en de gratis firewalls som zonealarm og Tiny.

Du kan også købe en swich med indbygget firewall har vil jeg anbefale Zyall 1 der har indbygger statefull inspection. Denne swich kan du også læse om på www.scedatacom.dk. Du får 4 porte med på swichen og den koster godt 2000,- kr.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. marts 2002 - 09:01 #5
Undskyld!! den hedder Zywall 1