Avatar billede omdal Nybegynder
06. marts 2002 - 15:08 Der er 17 kommentarer og
5 løsninger

ADSL - 256/128 kb/s

heii ...
Jeg har 2computere som begge kører winXP DK ...
Jeg har en adsl forbindelse med et skille filter ..
eller http://omdal.dk/image001.jpg <-- kan i c hvad jeg har ...

Jeg har købt en 4-ports hub .. Men kan simpelthen ikke få nogen af computerne til at virke ... når det kører igennem hub'n ? ..

Nogen foreslag ..
Avatar billede digitalan Nybegynder
06. marts 2002 - 15:11 #1
Krydset kabel mellem skillefilter og hub.
Avatar billede digitalan Nybegynder
06. marts 2002 - 15:13 #2
eller uplink!
Avatar billede ducks Nybegynder
06. marts 2002 - 15:13 #3
Der må måske ikke sidde et kabel i porten ved siden af uplinket
Avatar billede jakeman Nybegynder
06. marts 2002 - 15:14 #4
Et alm. netkabel til hub'ens uplink port!!!
Avatar billede omdal Nybegynder
06. marts 2002 - 15:14 #5
adsl'n går direkte ind i hub'n i uplink'n og det er straight through kabler mellem computerne og hub'n ....!!
Avatar billede ducks Nybegynder
06. marts 2002 - 15:15 #6
jakeman> er du sikker for med en router SKAL det være et krydset kabel!
Avatar billede omdal Nybegynder
06. marts 2002 - 15:40 #7
der går sq da ikke noget kabel fra skillefilter til hub'n ... det går fra adsl'n til hub'n - som i kan c på billedet www.omdal.dk/image001.jpg den hvide ledning der er lige i midten af billedet under ericsson adsl modemmet går direkte ind i computeren ... Den har jeg haft pillet ud af computeren og smidt den ind i hub'n hvor der står "uplink" så har jeg taget mine to straight through kabler og sat henholdsvis i den ene og den anden computer .. Meenn intet internet stadig ... Kan det være noget med softwaren ? at der skal instilles dns'r eller noget ...
jeg har overhovdet ikke forstand på dette her ...
så når i skriver et svar så gør det væsentlig uddybende .. da jeg er lidt tung  til sådan noget hér ...

// omdal
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. marts 2002 - 15:45 #8
Kabel fra væg dåse til skillefilter, fra skillefilter til modem, fra modem til upload port på hub, er der ikke en upload port skal du bruge et krydset kabel som det der følger med.

Husk at du skal have dynamiske IP'er for at få det til at virke med begge maskiner.
Avatar billede omdal Nybegynder
06. marts 2002 - 15:47 #9
been there done that ... virker stadig ikke ...!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. marts 2002 - 16:24 #10
virker det uden hubben?
Avatar billede dribble Nybegynder
06. marts 2002 - 16:34 #11
hmmm anskaf dig en Router....netværk uden Router kan være meget sværdt at få til at virke (nogen gange)
Avatar billede dribble Nybegynder
06. marts 2002 - 16:39 #12
men fra Filter -> ADSL Modem -> Hub -> til de 2 PC´er

og der er ingen krydset cabler her

begger PC´er skal bare køre som om de var på et LAN netværk

sådan gjorde jeg sidst jeg prøvede sammen med en ven
Avatar billede zenze Nybegynder
06. marts 2002 - 17:06 #13
Under netværksindstillinger skal du sætte den til at hente IP - og DNS automatisk, hvis det drejer sig om dynamisk IP løsninge fra TDC Bredbånd o.lign.
Avatar billede zenze Nybegynder
06. marts 2002 - 17:09 #14
- men skriv lige, hvilken løsning, du har, - om du har installeret netværkskort, fil og printerdeling og TCP/IP protekollen. Husk også at dele drev/mapper og evt. printer.
Avatar billede zenze Nybegynder
06. marts 2002 - 17:12 #15
Som det tidligere er nævnt, så kan du ikke anvende porten ved siden af UPLINK (hvis den er tilkoblet ADSL-modem), idet de 'deles'.
Avatar billede omdal Nybegynder
07. marts 2002 - 09:58 #16
jeg har en løsning fra TDC med skillefilter ? .. Har installeret tcp/ip protocol'r ... og den er sat til automatisk at hente dns & ip ...!!
Avatar billede omdal Nybegynder
07. marts 2002 - 10:00 #17
men jeg har snakket med en af mine venner som arbejder inde hos tdc og han sagde jeg selv skulle prøve at difinere dns'n ...??
Avatar billede marty Nybegynder
07. marts 2002 - 16:43 #18
Skriv til mig på icq 100497826, så fixer vi den.
/martin
Avatar billede omdal Nybegynder
08. marts 2002 - 11:58 #19
hmmm jeg har prøvet at ringe ind til tdc .. og de sagde "vi yder ikke support medmindre jeg har købt en tdc netværks pakke" baah ...!!
Avatar billede jakeman Nybegynder
08. marts 2002 - 17:51 #20
marty --> HUSK at poste det her på eksperten hvis I finder svaret!!!
Avatar billede omdal Nybegynder
10. marts 2002 - 21:04 #21
intet svar fundet endnu ... Men JEG tor det har noget at gøre med at hub'n kører 100mbit og ADSL'n kun kører 10mbit ... Har jeg fået en læsgere historie om ...!! sårh ...!! Men vi prøver at sende den tilbage og få byttet den til en switch ...
Overvejer lige hvordan jeg skal dele point'ne ud =o)

// omdal
Avatar billede omdal Nybegynder
12. marts 2002 - 02:08 #22
da jeg har prøvet alle jeres idéer og ingen af dem virkede ...
ved jeg ikke hvad der ville være fair at give hvem så jeg fordeler dem bare mellem alle der har svaret på spm. ....!!

ellers tark for hjælpen ...

// omdal