Avatar billede cardia Nybegynder
14. juni 1999 - 22:09 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Windows registreringsdatabase

Når jeg starter min computer, kommer der et billede op på skærmen på skrivebordet om at der ved en fejl er adgang til windows registreringsdatabase og at windows vil genstarte. Når maskinen har genstartet ca. 5 gange og der er gået 10 min fra jeg tænder maskinen og til jeg faktisk kan brugej den, er jeg ganske irriteret. Hvad er der gået galt og hvor kan jeg rette fejlen??
Avatar billede bondester Nybegynder
14. juni 1999 - 22:20 #1
Det er svært at sige hvad fejlen er men det ville helt klart hjælpe at reinstall Windows 95/98.
Da databasen så bliver genoprettet som den var da du købte compen.

Cowman
Avatar billede snowball Novice
14. juni 1999 - 22:21 #2
Sikkert det nok så velkendte supporter svar: Gen-installér Windows.

Når der først er fejl i registreringsdatabasen er der som regel ikke så meget at gøre.

Snowball
Avatar billede snowball Novice
14. juni 1999 - 22:23 #3
Damn cowman. Du postede før mig ;-((

BTW, så er det Win2k han spør' om og ikke win95/98 som du skriver

Snowball
Avatar billede cardia Nybegynder
14. juni 1999 - 22:26 #4
jamen jeg har prøvet at geninstallere, og jeg er altså en hun;))
Avatar billede bondester Nybegynder
14. juni 1999 - 22:30 #5
Undskyld lille dame.

Da du geninstalerede slettede du da hele disken ?

Eller instalerede du bare oven i ?

Cowman
Avatar billede snowball Novice
14. juni 1999 - 22:32 #6
Whoops...SORRY!!!

Formaterede du din HD da du gen-installerede eller smed du den bare oven i den gamle ???

Snowball (Sorry again)
Avatar billede snowball Novice
14. juni 1999 - 22:33 #7
Det var da utroligt med dig cowman *GG*

Snowball
Avatar billede cardia Nybegynder
14. juni 1999 - 22:33 #8
jeg (dvs. min kæreste..;) formaterede harddisken og geninstallerede helt fra bunden af.
Avatar billede bondester Nybegynder
14. juni 1999 - 22:36 #9
Det var sært :-0

Cowman
Avatar billede bondester Nybegynder
14. juni 1999 - 22:38 #10
Det kan være et af dine programmer der skaber problemet. Men så er spørgsmålet bare, HVILKET ?

Cowman
Avatar billede cardia Nybegynder
14. juni 1999 - 22:40 #11
dem er der jo mange af...;((( Men det lyder da rimelig sandsynligt. Kan jeg finde ud af det uden at afinstallere dem alle?? ( og så installere dem et efter et til det starter med at lave bøvl??)
Avatar billede snowball Novice
14. juni 1999 - 22:40 #12
Det lyder lidt usandsynligt, hvis det også er galt efter en gen-installation.

Snowball
Avatar billede bondester Nybegynder
14. juni 1999 - 22:41 #13
Du har ret.

Men hvad kan det ellers være ?

Cowman
Avatar billede cardia Nybegynder
14. juni 1999 - 22:41 #14
Jeg havde det samme problem i win 98 inden 2000 blev installeret, så jeg tror ikke det ligger specielt i 2000.
Avatar billede snowball Novice
14. juni 1999 - 22:43 #15
Hhhmmm......Hvis det også var galt med Win98, så vil jeg nok trække min tidligere påstand lidt tilbage.

Snowball
Avatar billede bondester Nybegynder
14. juni 1999 - 22:44 #16
Det kan jo være noget af dit Hardware der skaber problemer.
Da det også bliver registreret i databasen.

Cowman
Avatar billede snowball Novice
14. juni 1999 - 22:46 #17
Tjaaa, der er mange muligheder, og når man ikke selv sidder ved PC'en så man selv oplever problemet, kan det godt være sværere at komme med en løsning.

Snowball
Avatar billede cardia Nybegynder
14. juni 1999 - 22:47 #18
hvordan finder jeg ud af hvilket software/hardware, det kan være?

og tak for at I tager jer så meget tid;))
Avatar billede bondester Nybegynder
14. juni 1999 - 22:47 #19
Så skal du jo bare finde ud af hvad det er for et stykke hardware det er galt med.

Cowman
Avatar billede bondester Nybegynder
14. juni 1999 - 22:48 #20
Hmmmmmm
Det er jo svært.
Når fejlen kommer, står der så bare at der er fejl og ikke hvilken?

Cowman
Avatar billede snowball Novice
14. juni 1999 - 22:49 #21
Hvis du ikke har noget imod at "splitte" din PC ad, kunne du jo prøve at fjerne indstikskortene een efter een, og se om det gi'r et resultat.

Snowball
Avatar billede snowball Novice
14. juni 1999 - 22:51 #22
Cardia: Kan du prøve at beskrive lidt mere præcist hvad der står i den fejlmeddelelse når du starter op ?

Snowball
Avatar billede cardia Nybegynder
14. juni 1999 - 22:51 #23
nej, den skriver bare at den ved en fejl har fået adgang til windows registreringsdatabasen og at den vil reparere sig selv ved at genstarte. Når billedet er kommet op 4-5 gange og den har genstartet tilsvarende gange, er den helt normal og jeg kan bruge maskinen.Den fortæller ikke hvilken fejl, der er tale om.
Avatar billede cardia Nybegynder
14. juni 1999 - 22:53 #24
Jeg lukker lige ned og om 5 min er jeg tilbage med den præcise fejlmeddelelse.
Avatar billede bondester Nybegynder
14. juni 1999 - 22:57 #25
Det er sært, har fuld adgang til databasen da den jo opdateger hver gang Win starter.

Cowman
Avatar billede snowball Novice
14. juni 1999 - 22:59 #26
Hvad mener du med har fuld adgang til databasen ???

Snowball
Avatar billede bondester Nybegynder
14. juni 1999 - 22:59 #27
OV

Jeg glemte at skrive Windows

Cowman
Avatar billede cardia Nybegynder
14. juni 1999 - 23:03 #28
ok, nu skruer vi lige tiden en halv time tilbage, jeg ved ikke om det betyder det store, men det er altså win 98, der er installeret på denne maskine, jeg havde lige fået byttet rundt på win og office (rimelig godt klaret, ikke...? Ja, det er tilladt at sukke dybt, mange gange undskyld.
Men selvfølgelig virker maskinen perfekt, når jeg skal have den til at lave fejl. det er nemlig ikke altid denne meddelelse kommer frem. Men den skriver altså ret præcist det, jeg har skrevet ovenfor.
Avatar billede bondester Nybegynder
14. juni 1999 - 23:06 #29
Jeg er sq nød til at smutte.

Jeg skal op kl. 5 imorgen (ARBEJDE)

Jeg kigger forbi imorgen for at se om I har fundet ud af noget.    ;-)
Avatar billede snowball Novice
14. juni 1999 - 23:07 #30
Det skulle ikke ha' det helt store at sige, ville jeg mene.

Ingen er perfekt ;-))

Har du prøvet det med at ta' et indstikskort ud af gangen ?

Snowball
Avatar billede snowball Novice
14. juni 1999 - 23:08 #31
Cowman: Øøøøvvvv. Nu var det lige så hyggeligt *GG*

Snowball
Avatar billede cardia Nybegynder
14. juni 1999 - 23:09 #32
jeg vil gøre det på onsdag (har ikke tid i morgen) og melde tilbage, jeg skal selv i seng nu, men jeg skriver resultatet onsdag aften. Mange tak for hjælpen (indtil videre;) håber jeg får noget ud af det;))
Avatar billede snowball Novice
14. juni 1999 - 23:11 #33
Det håber jeg også :-))

Sov godt.

Snowball
Avatar billede smirge Nybegynder
15. juni 1999 - 08:13 #34
Hvad med RAM'en. Jeg har købt en ny AMDK6-400, og den kom med det samme billede. Så blev RAM'en byttet, og jeg har ikke set problemet siden....

Smirge
Avatar billede p_johansen Nybegynder
15. juni 1999 - 09:01 #35
Hardwaremæssigt kan der være tale om fejl i både ram og processor!!!

Problemet kan evt løses med programmet regclean, der rydder op i registreringsdatabasen!! Programmet findes på www.microsoft.com og kan downloades for free.

Preben
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
15. juni 1999 - 13:28 #36
Der er jo så også lige den mulighed at køre det M$ prog. de har lavet til at fikse registrerings databasen (lå i 98, men ikke i 95... så det er sikkert med i 2000) kan ikke lige huske navnet på filen, men noget i stil med regfix.exe eller fixreg.exe....
Avatar billede bondester Nybegynder
15. juni 1999 - 18:45 #37
Det burde ikke hjælpe.
Da det jo ikke hjælper at geninstalere Win.

Men man kan vel altid prøve.

Cowman
Avatar billede snowball Novice
18. juni 1999 - 08:54 #38
Hvaaaa' cardia....Har du fundet ud af noget ???

Snowball
Avatar billede cardia Nybegynder
19. juni 1999 - 09:12 #39
jeg har ikke haft tid (arbejde arbejde arbejde) men jeg prøver søndag at få min kæreste til at se på ram og til at tage indstikskortene ud og sætte dem i igen.
Avatar billede anke Nybegynder
22. juli 1999 - 14:21 #40
Gå ind i registreringsdatabasen og løs problemet derfra. Jeg kender ikke stien i win2000 men i NT 4.0 er stien: c:\winnt\system32\regedt32.exe men den burde ligne win2000 til forveksling.
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. november 2000 - 16:36 #41
\"lille dame\" - har du købt en ny computer eller fik du reppet det hele til sidst?
Avatar billede cardia Nybegynder
11. december 2000 - 07:57 #42
Hej Goulduck.
Undskyld mit fravær, men jeg formaterede og reinstallerede hele computeren, den fungerer upåklageligt. Jeg så i øvrigt en artikel i Jyllandsposten i torsdags, hvor der stod en opskrift på hvad man skulle gøre, hvis der var fejl i registreringsdatabasen. Hvis der er andre, der har problemet, giver de følgende opskrift (og selvfølgelig er det uden ansvar fra min side!):

Klik på start
kør
skriv regedit og klik ok
gå til rediger
søg
skriv fastreboot og klik ok
i højre side af billedet skal der være en fil med navnet fastreboot. hvis der står 1 skal det tal ændres til 0. (ved at højreklikke og rediger). I tekstlinjen ændres tallet.
Genstart maskinen.
Virker det ikke, formater harddisken!
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. december 2000 - 23:09 #43
Det er helt ok ... så længe at du kommer tilbage .. ;O)