Avatar billede magnusm Nybegynder
05. marts 2002 - 16:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

T-bird XP cpu - hvor varm?

Hejsa

Jeg en XP 1800+ cpu, som under pres når helt op på 62 grader!! jeg har ladet mig fortælle at dette er meget varmt og at cpu'en efter 65 grader begynder at arbejde ustabilt... hvad siger i? hvor varm må den være - hvad kan den tåle uden at den arbejder ustabilt?. Det er forøvrigt en silent viking cpu køler, men der er dårlig luftgennemstrømning i mit noise control kabinet, så jeg formoder det er derfor cpu'en bliver så varm.

Med venlig hilsen

Magnus
Avatar billede caine Nybegynder
05. marts 2002 - 17:23 #1
hmmm jeg har oplevet mange AMD CPUer der bliver så varme
AMD har  ry for at deres CPUer har en høj arbejds temeratur  men lidt luft genemstrømning ville dog nok hjælpe lidt.
Avatar billede chalde Seniormester
06. marts 2002 - 11:30 #2
måske har du også "svinet" lidt for meget med kølepastaen.....
Avatar billede dribble Nybegynder
07. marts 2002 - 15:36 #3
hmmm bare rolig.....der sker ikke noget ved den temperatur du har, det er først oppe ved 75-80 grader den bliver ustabil....den kan faktisk klare op til 95 grader før den futter af :O)

Men det er jo også meget forskelligt fra PC til PC hvor meget varme de kan klare før de bliver ustabile.

nu har jeg selv en AMD TB 1,2 GHz og den har ligegt på de 64 grader ved høj belastning uden der skete noget, har dog leget lidt med forskellige kølere nu, og fået den ned på 54 grader.

so no need to worry
Avatar billede magnusm Nybegynder
07. marts 2002 - 20:00 #4
Tak Dribble

Så er jeg mere rolig :) faktisk, efter jeg havde monteret køleren, nåede jeg op på 87 grader efter jeg havde spillet i ca. 20 min. :) da jeg opdagede den var SÅ varm skyndte jeg at slukke computeren hvorefter jeg opdagde at cpu blæseren overhovedet ikke drejede rundt. Jeg havde skubbet en metal ting ned, som gjorde at den ikke kunne dreje rundt.... puha!

Men tak for svaret...
Avatar billede dribble Nybegynder
11. marts 2002 - 16:35 #5
LOL.....det var det man kalder close race....ville du lige teste om det virklig var 95 grader der skulle til, før den futter af :O)

Men så kan man jo sige at du har fået testet din CPU rimelig godt, din kan altså køre stabilt ved de 80-90 grader (dog ikke helt at anbefale)

Dribble