Avatar billede thomasra Nybegynder
05. marts 2002 - 10:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2000 og LAN forbindelse

Jeg har netop fået en adsl forbindelse. Mit "gamle modem abonnement er hos tele danmark, og det nye adsl hos tiscali.

Når jeg nu - vha. Outlook 2000 - trykker send og modtag får jeg følgende fejltekst (altid kun vedr. udgående post!):

"Meddelelsen kunne ikke sendes, da en af modtagerne ikke blev godkendt af serveren. Serversvar:'550 relaying mail to tiscali.dk is not allowed'. (Konto: "mail.tele.dk", SMTP-server: "mail.tele.dk", fejlnr.: 0x800ccc79).

Der hvor der står "tiscali.dk" kunne der også stå "hotmail.com"

Jeg ønsker at bibeholde min adresse hos tele danmark, dels da adressen er god og dels hvis adsl forbindelsen skulle gå ned.

Jeg vil bibeholde outlook dag jeg bruger den sammen med min pda.

Hvem kan klare den??
Avatar billede nih Novice
05. marts 2002 - 10:10 #1
Du skal sende vha. den forbindelse du bruger.

Når du trykker på 'send' kan du istedet trykke på den lille pil ved siden af og vælge den forbindelse du bruger - Der burde være en for hver konto.

Niels
Avatar billede nih Novice
05. marts 2002 - 10:14 #2
Under funktioner -> konti og fanebladet 'post' kan du vælge hvilken konto der skal være 'standart'. Her bør du sætte din ny konto som standart.

Niels
Avatar billede thomasra Nybegynder
05. marts 2002 - 10:31 #3
It did the trick  - Tak for hjælpen!
Avatar billede nih Novice
05. marts 2002 - 10:32 #4
Selv tak
Avatar billede vaase Nybegynder
05. marts 2002 - 14:42 #5
Hvis du sætter din konto op til at bruge Teledanmark som indgående og Tiscali som udgående virker det ved at trykke på send og modtag knappen og du kører via adsl forbindelsen.
Avatar billede thomasra Nybegynder
06. marts 2002 - 09:40 #6
vaase - det har du helt ret i  - tak for hjælpen