Avatar billede lawaetz Nybegynder
01. marts 2002 - 13:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 skærme og to grafikkort

Hej,

Jeg er i gang med at lave en computer for en ven, og har investeret i et grafikkort for ham (Creative GeForce2 MX PCI).

Problemet er bare at når jeg har sat grafikkortet i computeren, og tændt den opfører computeren sig som om der er 2 skærme og to grafikkort.

Når jeg så vil gå ud i skærmindstillinger for at indstille mine indstillinger er der som sagt to grafikkort, 1 der kører på 16 farver og et andet på 16 bit. Når jeg så prøver at vælge den som kører på 16 bit fortæller Windows mig at min skræm ikke understøtter mere end 256 farver. Hvad skal jeg gøre?

(når jeg bruger skærmkortet i min egen computer til samme skærm fungerer det perfekt.)
Avatar billede simonj Nybegynder
01. marts 2002 - 13:53 #1
er der et onboard grafikkort?
Avatar billede hvhome Nybegynder
01. marts 2002 - 13:56 #2
Hej lawaetz

Hvilket styresystem bruger du ?

Med Venlig Hilsen
HVHOME
Avatar billede lawaetz Nybegynder
01. marts 2002 - 13:58 #3
jeg ved ikke hvad onborad vil sige!Men der sidder selvfølgelig ikke andre grafikkort i end det ene.
Jeg bruger Windows ME
Avatar billede henrik13 Nybegynder
01. marts 2002 - 14:06 #4
Hej Mikrosoft har lavet lister over hvilken skærmkort der kan kører sammen, det kan være det problem du er løbet ind i.
VH Henrik
Avatar billede Beach Mester
02. marts 2002 - 00:00 #5
Det lugter meget kraftigt af at det motherboard der sidder i maskinen har et onboard grafikkort! Dette skal diables i BIOS eller via en jumper på selve motherboardet før du kan bruge det nye kort.
Du kan evt. se om der er et onboard ved, om der er et skærm stik bag på computeren.
Eller sagt på en anden måde.... Inden du satte det nye kort i maskinen fjernede du så det gamle?

//Beach