Avatar billede ^chips^ Nybegynder
01. marts 2002 - 09:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Maxtor 160 GB på ATA133, men kun 128 GB..?

Hej..

Jeg har lige erhvervet mig en ny PC..

Spec. på den ka' i se her: www.splaf.dk/computer.htm

Jeg har så købt en Maxtor 160 GB HDD, som skal køre ATA133.. Fint.. Så køber jeg et Abit bundkort med ATA133 på.. Men så er det lige at systemet kun finder det som en 128 GB disk.. Og mig bekendt, så er 128 GB max for an ATA100 standard..?

Har fået af vide at ATA100 og ATA133 kabler er 100% ens.. Og bruger et rundt ATA100 kabel fra www.studiedata.dk

Men er det så det..? Trode først at FAT32 var problemet, men selv om jeg fra Windows XP eller Partition Magic 7 prøver med en NTFS partition, så viser den stadigvæk kun de 128 GB..

Hmm..

Help..?
Avatar billede moebius Nybegynder
01. marts 2002 - 09:40 #1
Er det et 80 leder IDE kabel du har?
Avatar billede ^chips^ Nybegynder
01. marts 2002 - 09:51 #3
Ja, det er det... 80 leder ATA100 rundt kabel fra Studiedata..

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=310&page=1

Sån' en fætter der sidder den på..
Avatar billede ^chips^ Nybegynder
01. marts 2002 - 09:55 #4
kapla0..

Linket til M$ virker ikk'.. Det gør det heller ikk' inde fra ComOn's side..
Avatar billede ^chips^ Nybegynder
01. marts 2002 - 11:14 #6
Okai.. Ser ud til at være løsningen på det.. Prøver det når jeg kommer hjem så..

Thx
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
01. marts 2002 - 15:38 #7
Har lige gjort det kapla linkede til, og det virker bare.. YEES..

Kræver lige at bios'en understøtter 48 bit LBA, eller noget... men det står under linket :o)

Har lige haft ringet til bjtrading.dk og fortalt dem at en ATA133 controller ikke er nødvendig, som de ellers havde sagt til mig, og smidt samme link til dem på deres mail. :o)
Avatar billede ^chips^ Nybegynder
01. marts 2002 - 17:48 #8
Hvilket bundkort kører du med da..? Og hvor ka' du tjekke at BIOS understøtter 48 bit LBA..?